Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Efter windows update

Efter windows update

Hej,tog ner uppdateringar från windows update igår,efter val att starta om datorn så är skärmen svart,verkar ha tappat sina drivrutiner,problemet är ju att jag ej kan starta upp datorn nu o o ångra uppdateringarna, för datorn får ej kontakt med skärmen..så min fråga är. Hur gör jag nu.? är grabbens dator så han e ju laaagomt gla ida..)) MVH Lazze ps.. xp home edition, amd, acer.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Vad som däremot verkar lite väl slumpartat....
var ju att även jag fick en svart skärm efter uppdateringarna...

Däremot vaknade min dator till liv efter 5-10 min......

/Zap
Zaphod , uppgraderingen tar ju ruskigt lång tid ibland , och installationerna sker både vid avstängning och vid påföljande uppstart, vad ni råkat ut för kan jag inte mer än gissa mig till.
jag var ju inte där, det är eran bedömning man går på. och hur ni precenterar det.
Håller med dig Göcke jag fick samma problem vid senaste uppdateringen den tog lite extra lång tid men jag lät datorn jobba i fred. jag stänger aldrig ned datorn vid uppladdningarna.
Annons
ok..men då ponerar vi att jag eller min son..inte väntade tills den hade uppdaterat färdigt. ok..det kan jag nog tro..Men vad är medicinen nu då..??
tack för hjälpen ni som orkade ..blir dr:cpu på måndag..MVH Lazze
Har du provat att reparera/installera om datorn med xp-skivan?
Har du startat om datorn mitt i en uppdatering så är ju risken för ett haveri ganska uppenbar.
jepp har testat de me wacko..tack för att du tog dig tid. blir data doc på måndag va de verkar.. Trevlig lördag kväll på er alla is tomtar o tomtemorsor..MVH Lazze
oavsätt om uppgraderingen är rätt gjord eller ej. skall ni ha information under datorns uppstart fram till att den börgar läsa på disken.
det är där ni nu har problemet!

inte om ugraderinegn gick bra eller dåligt.

datorn skall starta med eller utan pip
och sen skall bios läsas in, i detta skede om det finns saker som bios inte hittar tar det tid, där den försöker hitta utvägar. och kan den inte det så blir datorn hängande.
det är där jag tror ni är nu. eftersom ni inte har någon information på skärmen
endera har ert grafikkort rasat eller så har ni ett dåligt bios batteri , eller i värsta fall har ni ställt till det ytterligare eller råkat ut för en mer alvarlig krasch.

Kanske inte rätt. Men för att komma in och åtgärda kan ju detta vara en väg att gå.

Bränn på kompisdatorn.

http://blogg.tkj.se/gratis-raddningsdisk-vid-virussmitta/
Passar på i tråden att ställa en fråga som kanske inte är så genomtänkt, men kör windows ut samma uppgraderingar på XP som på W7?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem