Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Efter windows update

Efter windows update

Hej,tog ner uppdateringar från windows update igår,efter val att starta om datorn så är skärmen svart,verkar ha tappat sina drivrutiner,problemet är ju att jag ej kan starta upp datorn nu o o ångra uppdateringarna, för datorn får ej kontakt med skärmen..så min fråga är. Hur gör jag nu.? är grabbens dator så han e ju laaagomt gla ida..)) MVH Lazze ps.. xp home edition, amd, acer.
Antal svar på detta inlägg: 37
Sidor: «1 2 3 4

Jag har en packard bell laptop med vista och kör jag den med batteriet och stänger locket så den går in i viloläge så tappar den kontakten med grafikkortet, jag kan starta om den hur många gånger somhelst och skärmen är helt svart. Det enda som hjälper är att göra den strömlös dvs ta ur batteriet en stund då startar den som vanligt sen......(nätsladden också ur naturligtvis)

Så visst kan det hända att skärmen är helt svart utan att nått har gått sönder...
Senorita! Nej. Säkerhetsuppdateringarna uppdateras allt efter vilket OS man har. Det skiljer sig i antal. Så Ms Office vilken version man har installerat. Man kan ju även ha andra Microsoft-komponenter på sin dator. T.ex. Framework.

Jag råkade ut för samma problem som Emans beskriver.
Jag har en Toshiba laptop och hade både nätsladden och batteriet som strömkälla. Först drog jag ur nätsladden men det hjälpte inte.
Sedan tog jag ur batteriet och försökte mäta hur mycket ström som fanns kvar. Det var fulladdat.
Sedan satte jag tillbaka batteriet i laptopen och startade om datorn.
Och nu startad den precis normalt.

Vad som förorsakade problemet vet jag ej men jag hade någon timme tidigare laddat ner och installerat de senaste uppdateringarna från Windows Update. Nu när jag har läst att fler råkat ut för samma problem är jag nästan säker på att det hade med något i den senaste uppdateringen att göra.

Jag kör fortfarande med Win XP.
Annons
axe om lazze har en laptop så har han ju här en väg att gå där för att testa

och det är ju i samma nivå som Emans säger att han har råkat ut för.
axe!

Jag hade problem med senaste Micosoft Update. Så något lite lurigt har det
varit med dessa 11 uppdateringarna. Men vad det får vi aldrig veta.

En av dom skapade en konstighet på skärmen, vilket jag aldrig har upplevt
förut. Jag har oxå XP.

Microsoft vill kanske reta upp oss,så vi köper Windows7.
Tack för svar Ozzy!

Eftersom uppgraderingarna körs på helgen så får man väl hoppas att det inte är nån personalfest samtidigt! Det vore ju förargligt om dom blandar i hop OS`n
leiake! Jag gjorde en 37 uppdateriingar i morse på familjens gamla Acer Laptop med XP. Den har stått urkopplad utan användning några månader.
Tog tid, men fungerade helt ut, nema problema

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem