Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Pdf i epost

Pdf i epost

har fått ett problem i min stationära dator när jag ska öppna pdf filer i min epost funkar inte det utan jag måste spara som först sen öppna dom , i min bärbara funkar det hur bra som helst har windows 7 i båda maskinerna och acrobat redear istalerad på båda
[Window Title]
C:\Users\Rolle\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\PWUOAL6U\Veckonytt 4 2011.pdf

[Content]
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

[OK]


vad gör jag åt saken
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

slaslan
vilken mailklient använder du
oj sorry glömde att skriva , det är windows live mail på båda datorerna
kan bara föreslå att du skall instalera senaste adobe reader
http://www.adobe.com/se/
Annons
har avinstallerat den gamla och instalerat den senast , men får samma resultat
titta på hur säkerheten står , och om du har blockerings text i det mail du får om det är en okänd avsändare
får väl kolla upp det , men det är en betrodd avsändare för det är veckonytt från det taxibolag jag kör för har funkat tidigare men sen jag gjorde en städning av datorn och gjorde en grundlig återställning har jag fått problem
bilagan som du får skall visa pdf/adobe loggan om filen är assosierad med reader, och jag testade att det går att öppna innifråm mailet. genom att dubbelklicka
jag har ju den loggan men den är helröd, det är den inte på min bärbara där jag kan öppna pdf filer i eposten , är bara pdf som inte fungerar exelfiler är det inget problem men . men när jag spart ner dom på min dator då kan jag öppna dom
intresant iaktagelse, en röd pdf ikon. tydligen spärras den av någon säkerhets åtgärd
[Window Title]
C:\Users\Rolle\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\GAIJS25U\Veckonytt 4 2011.pdf

[Content]
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

[OK]


detta är vad jag får upp när jag försöker öppna en bif. pdf fil i mn epost, har kollat alla tänkbara säkerhetsinställningar , samt avinstalerat adobe reader och instalerat den senaste funkar bra i min laptop och jag kan inte se nån skilnad i inställningar på den och på den stationära

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem