Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Pdf i epost

Pdf i epost

har fått ett problem i min stationära dator när jag ska öppna pdf filer i min epost funkar inte det utan jag måste spara som först sen öppna dom , i min bärbara funkar det hur bra som helst har windows 7 i båda maskinerna och acrobat redear istalerad på båda
[Window Title]
C:\Users\Rolle\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\PWUOAL6U\Veckonytt 4 2011.pdf

[Content]
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

[OK]


vad gör jag åt saken
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

spara filen på disk och testa om du kan öppna den där och inte genom mailklienten
Hallå Göcke inga problem att öppna när jag sparar filen på hårddisken , detta problem har kommit efter att jag gjort en total återställning av datorn , men på den bärbara funkar det hur bra som helst.


Har jämfört inställningarna på den bärbara och stationära och dom vekar i mitt tycke vara lika , men ändå blir det knas i den stationära
slasan om du döper om pdf filen du sparade och sänder den till dig själv får du samma fel
Annons
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

detta är vad jag får upp när jag klickar på en bifogad pdf fil,, fast jag har adobe reader instalerad på datorn.


vet inte riktigt vad du menar med att döpa om filen Göcke ,ska den ha en annan filändelse eller bara ett annat namn.

kan ju öppna pdf filen om jag först sparar den på hårddisken.


och detta problem gäller bara pdf filer får exelfiler också i samma meil och dom kan jag öppna. vad gäller adobe loggan så är den helröd i min stationära men inte i min bärbara, där är det vit bakgrung med loggan i rött
Högerklicka på filen och välj öppna med.... och välj Adodbe reader. Filen är inte kopplat till programmet. Lycka till.
jadu uffe_gus har höger klickat hur många gånger som helst, kommer bara upp öppna inte öppna med.

öppnar jag den får jag upp detta?
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

men när jag spar filen på hårddisken då kan jag öppna den i adobe reader.

har samma os windows 7 och windows live meil på dåde den stationära och min bärbara, men kan bara öppna filerna direkt i eposten på¨den bärbara, har adober reader på båda 9.4 i den bärbara och 10 i den stationära har avinstalerat adobe och instalerat den senaste på stationära
Kan du högerklicka på filen och titta under egenskaper? Där kanske vi kan få fram nån ledtråd. Där kan du även välja "Öppna med..." eller ända filtyp.
hur skall man kunna hjälpa till att ringa in ett problem om någon inte fattar
då får man ta om proceduren igen


du har en pdf fil i ett mail som är rött på en dator
du sparar den på hårddisken , döper om den och sänder den till dig själv som bilaga.
vad jag är ute efter är att ringa in vad som kan vara ditt problem
jag nämnde aldrig filändelse. hade jag menat det, hade jag bett dig även byta filändelse. (men då visa filnamnstilägg först)

som du nu säger ,tror jag nämligen att du har två filändelser i filnamnet, men det är nästa steg.
och att du inte har samma Office i datorerna. men det är fortfarande gissningar, och jag hatar att gissa.
Slaslan..

Prova att höger klicka på pdf ikonen och sedan egenskaper och se om det är inställt på att öppnas med pdf läsaren. Har du samma brandvägg och virusprogram på den stationära som på laptoppen?

Jag har aldrig haft problem med pdf filer själv.
men när jag spar filen på hårddisken då kan jag öppna den i adobe reader.


mailklienten kan spärra att läsa in skadliga filer / bilder , men det säger inte att
filen går att spara.

osv.

har du en fil som heter typ .pdf.docx eller något liknande kan du också få problem.
men nu är det slutgissat,
felet är helt klart intressant att lösa , för så vanligt är det inte

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem