Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Pdf i epost

Pdf i epost

har fått ett problem i min stationära dator när jag ska öppna pdf filer i min epost funkar inte det utan jag måste spara som först sen öppna dom , i min bärbara funkar det hur bra som helst har windows 7 i båda maskinerna och acrobat redear istalerad på båda
[Window Title]
C:\Users\Rolle\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\PWUOAL6U\Veckonytt 4 2011.pdf

[Content]
Den här filen är inte kopplad till något program för att utföra åtgärden. Installera ett program eller skapa en association i kontrollpanelsobjektet Standardprogram om det redan finns ett program installerat.

[OK]


vad gör jag åt saken
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

kollar man runt på internet så är det fler som drabbats av just samma problem. pdf och windows mail.
Jag har dock inte sett någon lösning ännu.
Detta program påstås kunna ta bort associationsinställningarna och sedan ska man reparerar acrobatinstalltionen.
Jag vet inte om det funkar
unassoc.zip
http://download.fyxm.net/download-now-Unassoc-OS-OS-Enhancements-112585.html


Du får googla och läsa själv
det förklara inte varför det går på den ena windows mail och inte den andra.
har jag uppfattat det rätt så är det samma mail i båda fallen. och samma bilaga
men alltså på två olika datorer

och skall man knäcka det , bör man i alla fall ringa in själva problemet

symtomen vet vi

men finns problemt kvar om man sänder om en omdöpt pdf fil som inte går att förhandläsa i det gamla namnet?
och är det endast excel filer som sparas som pdf filer som blir fel
och från vilken version av excel är det isåfall
Annons
Ja du Göcke vet inte vem det är som inte fattar, men problemet kvarstår, jag har ändrat namn på pdf filen och skickat den till mej själv blir samma resultat då tyväär.


och högerklickar jag på filen får jag upp en meny.

öppna
skrivut
spara som
spara alla

lägg till

tabort
dom 2 sista är ej markerade och kan ej klickas på.


kommer inte upp något om att öpnna med eller nåt liknade.




vet inte om det har nån betydelse att jag kan öppna alla email jag får i båda datorerna
dom är hopkopplade med en trådlös rauter och använder då självklart samma internetuppkoppling.



vad säkerheten beträffar har jag microsoft eget virusprogram i båda datorena samt windows brandvägg,, plus samma office i båda vad nu det har att göra med pdf filerna




man blir ju lite undrande vad det kan vara eftersom jag kan öppna filerna när jag spart dom på hårdisken.



Göcke jag kan skicka meilet till dej om jag får din adress så kan du titta på det
Tydligen är det en bugg, som det tydligen inte kommit ut någon uppdatering till än:

[bruten länk]

Du får nöja dig med att öppna PDF-filer utanför Windows Mail så länge.
Läs också andra lösningar, som jag länkar till.

...hittade en intressant lösning här:
http://snipurl.com/d3fm2 (förkortad länk / Engelska)

du får gärna sända filen till mej , skall jag analysera den
min mailadress finns under min profil

det intresanta är vem som skapat den och vart genom.

du kunde ju öppna andra pdf filer
så jag sätter fortfarande problemet i den fil du har mot just den mailklient som du använder, och då är det varför det blir så.
Söker man på Google om pdf som bifogad fil och mail så handlar de flesta inlägg om Windows Mail, Tyvärr.
ja man kan googla , men om man finner rätt svar är en annan sak
finns det en bugg , så finns det de som vill utnyttja det för egna syften
och då kan man hamna etter värre om man trixar
hallå igen Göcke när jag skickar meilet till min hotmailadress då kan jag öppna bifogade filer direkt..


och för kännedom har jag windows live mail inte windows mail.
slasan jag kör filerna både i windows mail och i live mail och de fungerar oavsätt vilka jag kör dem genom.

jag körde dem i live mail 2011 (Version 2011 (Build 15.4.3502.0922))

så nu bör du nog koncentrera dig på din version av live mail

och adobe reader 9 version 9.4.0.195

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem