Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fängelse

Fängelse

Fänrik Flink som sköt ihjäl 7 personer på fyllan i Falun fick 36 år .

Vad är det för mening att hålla en människa inlåst på skattebetatalarnas konto så länge. Jag tycker ett sådant straff är mot mänskliga rättigheter.

Han skulle fått en spruta i armen och lämnat detta jordeliv när skuldfrågan
var utdömnd i domstol.

Om han nu blir frigiven?. Vart skall han ta vägen då. Legosoldat i Libyen
kanske.

http://tinyurl.com/6jt29e5
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Jag undra hur många han har utbildat i fängelset? i alla dessa år.och militära hemligheter!!!

Jag tror inte att ens libyen vill ha en sådan fegis,som skjuter försvarslösa människor!!
Jag har en gammal siffra i minnet och den löd att ungefär 64 oskyldiga personer per år i USA får en spruta i armen eller grillas i en högspänningsstol, och så uppdagas det några år efteråt att personerna var oskyldiga, men då är det lite sent att återställa misstaget..

Ska man avrätta någon ska det finnas extremt starka bevis.. Ja i princip bevis i form av videofilmsmaterial så att man verkligen ser vem som är skyldig..

Människor är så hatiska mot brottslingar idag, utan att ens försöka bry sig om varför en människa beter sig på det sättet som han/hon gör..
Dom flesta som begår brott har väl någon form av psykisk diagnos eller personlighetsstörning som gör att dom beter sig så som dom gör.
Givetvis har de flesta som begår vidriga brott som mord och våldtäkter en diagnos av något slag för man är inte frisk om man tar en annans människas liv. Men det ger dom inte rätten att göra det, man kan inte bara säga OK du har en psykisk sjukdom så du får lite dålig svensk psykvård och lite tabletter sen blir du fri att vandra runt i samhället igen. Nä strängare straff måste till, vart har samhället tagit vägen, vart har respekten för andra människors liv tagit vägen. Varje dag läser man i tidningen om mord och våldtäkter, män som slår ihjäl sina kvinnor i svartsjukeraseri, män som inte kan se en kvinna utan att våldta henne. Nä samhället är på väg åt helvete när vi inte respekterar andra människors liv och tillhörigheter, det finns ingen som helst ursäkt att bete sig som svin bara för att man har fått en diagnos...
Annons
Amen, placera dom i närheten av Linköping när dom är färdigbehandlade.......där dom är välkomna.
Kan man inte avfolka någon gammal by här uppe i Norrbotten och hägna in den med renstängsel, sedan kan man låsa in alla mördare och våldtäktsmän där. Då kan dom ju mörda och våldta varandra så har vi löst det samhällsproblemet.
grtan: Det är bättre att ge dem BRA svensk psykvård. Målsättningen måste väl vara att de inte gör om samma dumheter igen, att vi får ett så tryggt samhälle som möjligt. Många är de länder som kör med stenhårda fängelsestraff och ibland även dödsstraff. Hur har de lyckats egentligen?
Läste att en fånge kostar samhället 5000:-/dygn om han är lättskött och
inte rymmer varje vecka. Det blir 15 miljoner på ett år. Minst.

Flink fick 36 år. Det blir ju nästan en miljard.

Det är ju inte han som blir straffad. Det är ju samhället. Alltså vi själva.
Undrar om dom inte måste tänka om med fängelsestraff. Det verkar vara
stenåldern. Då var det ont om människor förr i tiden. Nu "dräller" det
av människor. Dom flesta är tydigen kriminella oxå.

ca 1.800.000 kr/år om de kostar 5.000kr/dag

man kan skarvar som man vill

och har inte vi alla diagnoser??
som vi inte vet om , innan de sätter dem.
Göcke!

OK! Jag räknade lite i överkant.

Jag tog med dom som rymmer oxå. Förlåt.
Leif GW Person sa i "Veckans Brott" när han fick frågan om han trodde Anders Eklund blir frisk efter sitt straff.
- Nej.
Detsamma är det med killen i Örebro och killen i Umeå, de har så sjuka sexuella drifter så de blir aldrig frisk, de triggas av alkohol och sedan är det kört för alla i närheten, nog skulle det vara enkelt med en spruta. Ja säger som leiake de är en belastning för samhället, man kan inte försvara att man drar in på vården för gamla och sjukpenning för svårt sjuka, skolan blir sämre och skolmaten är undermålig men kriminalvården får kosta. Kanske man skulle börja med offentliga avrättningar så kan staten tjäna lite pengar på dem i stället om man tar inträde till avrättningen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem