Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fängelse

Fängelse

Fänrik Flink som sköt ihjäl 7 personer på fyllan i Falun fick 36 år .

Vad är det för mening att hålla en människa inlåst på skattebetatalarnas konto så länge. Jag tycker ett sådant straff är mot mänskliga rättigheter.

Han skulle fått en spruta i armen och lämnat detta jordeliv när skuldfrågan
var utdömnd i domstol.

Om han nu blir frigiven?. Vart skall han ta vägen då. Legosoldat i Libyen
kanske.

http://tinyurl.com/6jt29e5
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

I vissa stater i USA så kan man bli dömd för mordförsök om man framför en bil i onyktert tillstånd, det tycker jag vi kan ta efter. Rattfylleristerna kan låsas in med alla mördare och våldtäktsmän, sedan kan de mörda och våldta varandra.
Dödsstraff,ja! Men ändå inte! Ty förr eller senare kommer någon att dömas som är oskyldig!

Dessutom kan man ifrågasätta om man är en fullvärdig demokratis stat om man börja avrätta sina medborgare?

Tänk om man hade avrättat en viss Qvick!!
I USA har man bland de hårdaste straffen som finns. Även dödsstraff då. Hur det är med brottsligheten i USA vet vi nog allihop. = Jag tror inte det blir bättre med hårdare eller längre straff. Jag har suttit en del i fängelse kan jag säga. Jag har aldrig tagit en annan människas liv. Men det har varit nära i bland. Jag tackar gud att det inte blev så att jag tog någons liv. Jag kunde inte se några alternativ till att leva som jag gjorde och till att göra saker jag mådde bra av. Jag missbrukade också droger och alkohol som jag trodde skulle hjälpa mig att må bättre. Men jag mådde ju bara sämre av det. Jag började i tidig ålder att missbruka mediciner som jag fick av läkaren och har därefter använt alla sorters droger för att söka lyckan och bra mående med. Jag är sedan över sex år tillbaka nykter och drogfri och har ett jobb där jag försöker hjälpa andra som är i den situation som jag själv var i. Jag försöker hjälpa dem att se att det går att leva på ett annat sätt och att det finns hjälp att få till att leva ett "vanligt" och bra liv. Jag tycker vi i Sverige har ett mycket bättre system än de i USA har. Jag är så tacksam för den hjälp jag har fått av samhället för den behandling jag har fått och att jag också var välkommen in i samhället igen. Jag hoppas verkligen att det kommer att fortsätta att vara så att dörren står öppen till samhället, när man inser att man lever fel och blir villig att ändra sig. Jag tycker inte vi är mesiga i Sverige. Vi är kloka, förståndiga och mänskliga
Annons
Annars hörde jag ett roligt argument häromdagen för att införa dödsstraffen i Sverige. Då kanske dom lär sig till nästa gång
Det är starkt att komma tillbaka till ett normalt liv igen brickan! Jag beundra dig!

Men frågan är . Hur många lidande och elende ska oskyldiga människor behöva utstå,innan man inse att man handla fel.
brickan!

" Då kanske dom lär sig till nästa gång". Den får du tio poäng för.

Livstids halshuggning är oxå ett långt och bra straff.
Om man nu inte tror att hårda straff leder till att man blir en bättre människar.

Så vad sägs om detta!!

Inom dom krimenellas gäng som finns i vårt samhälle,har man hårda egna lagar!

Att "Gola" är lika med dödsstraff!! Man skulle kunna lite drastiskt säga,att "kriminaliteten" är väldigt låg i deras samhälle!!
Tja Thomas. jag vet inte. Men brottslighet och lidande har ju alltid funnits vad jag vet. Vad jag vet så finns det heller inga felfria eller perfekta människor. Jag menar inte att vi ska låta saker bero eller acceptera brotten som begås. Men vad jag menar är. Jag tror alltid att det kommer finnas människor som inte klarar av att leva efter samhällets normer och värderingar som de flesta av oss gör. Alla lyckas inte så bra som de flesta av oss av olika anledningar. För de flesta av oss ter det sig helt oförståeligt hur man till synes utan anledning och kallblodigt kan skada andra människor som en del av oss människor gör. Men jag tror ändå att det alltid finns en förklaring. Jag menar inte att det ursäktar andra att bete sig så som de gör. Nej, alla människor har ett ansvar för hur de beter sig. Men jag vet numer bättre och jag känner därmed att jag har ett ansvar att bete mig bättre än de som gör illa andra människor. Jag vill inte sjunka till deras nivå, genom att önska livet ur dem. Jag vill ju vara bättre liksom. Jag tror inte heller att det är möjligt att utrota eller skrämma bort brottslighet och brottslingar.

Hade jag vetat när jag var yngre, vad jag vet i dag. Hade jag handlat annorlunda
Här är tips från ett annat Forum om "snuten" tar dig.

15. GOLA ALDRIG
Huruvida du väljer att snacka ner dig själv i ett förhör är din ensak men du anger aldrig någon annan! Golare är att betrakta som jordens största avskum och sådana står inte högt i kurs vare sig på kåken eller ute i samhället.

Dom kriminell har sina egna lagar, där dödsstraff troligen ingår som en
ingrediens. Det är hårda papper i den branschen
Nej Thomas

Det är inte sant!!

Officielt så är att "Gola" likställt med dödsstraff. Det är det första man får lära sig som kriminell.


Japp, det är en hård regel eller lag om du så vill.

Däremot så kan jag säga dig att de flesta "golar" förr eller senare. De flesta dessutom förr. Det är ett ständigt pågående bråk inom den kriminella världen vilka som har "golat" och vilka som inte har det. Tro mig. Jag vet

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem