Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Äldreomsorgen

Äldreomsorgen

Jag vill inte ha nuvarande äldreomsorg. Det måste ändras.
Är man slut i alla ändar så skall man få hjälp att komma härifrån.

Allt annat är ju tortyr, vilket är förbjudet, men används uppenbart ändå.

Jag är snart där. Det gör mig "vettskrämd". Minst sagt.
Antal svar på detta inlägg: 44
Sidor: «1 2 3 4 5

Telomer,

Nu när jag ser ditt svar så går det upp en talgdank för mig, du har uppfattat de inlägg som funnits som kritik mot läkarkåren och du har därför också tagit hissen en bit och bemött den kritik mot läkarkåren som du tror dig ha läst i inläggen.

Det finns en del kritik och ironi i inläggen men att de skulle riktats mot läkarkåren tror jag inte, alla vet att läkarna inte skriver lagarna eller har hand om budgeten för vård.

Min uppfattning i sakfrågen är självklar vad beträffar mig själv, och det kan inga lagar styra om, om jag är i det tillståndet att jag kan bestämma över mig själv så är det jag som bestämmer vad som ska ske med mig och då fixar jag det själv.

Jag ska nog skriva en vitbok om vad som ska ske när jag inte kan bestämma över mig själv, där kan exvis stå ....Om det och det inträffar så ska ni hämta flaskan märkt "Guds olja" i min frys och hälla i mig innehåller. Det kommer att vara en fråga mellan mig och mina anhöriga och om möjligt så blir inte sjukvården inkopplad alls.
pedhan

Du måste ha en dödsatest av en läkare! Om läkaren finner att någon hällt i dig "Gul Olja" så är det straffbart!!
pedhan och flera!
Som läkare är jag inte känslig för kritik. Vi som varit med ett tag vet hur svårt det är inför en människas död och det blir ofta problem med någon anhörig men vi är rel. bra på att tackla kriser. pedhans senaste inlägg var inte genomtänkt. Du liksom jag kanske inte har samma syn på att slutet skall styras av anhöriga eller dig själv. Den dagen du står inför din förestående död kan du ändra uppfattning. Det vi skriver är ju mycket komplicerat. Vi är numera lyhörda från patienten och anhöriga om "passiv dödshjälp" I praktiken är den döende då mycket effektivt smärtlindrad, vilket förkortar dödsprocessen. Min erfarenhet är att majoriteten av läkare som har vana av döende människor arbetar efter sunt förnuft men etiken måste hållas högt annars bör man välja en annan specialité eller att annat yrke.
Annons
Amen

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem