Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fri musik då blir det så här

Fri musik då blir det så här

Hej alla surfare !

Tänkte se vad ni tycker.

Nu när man inte får sprida musik på nätet, då får man knopa till sin egen musik med varierat resultat.

Man har ingen dyr studio utrustning att knopa till den med men det går nog en då det är ju gratis.

Hör av er om ljud kvalite med mera.

Klicka på länken nedan sedan klickar ni på play hi-fi
eller play lo-fi om den inte drar i gång.

Låtens nam Reload.

http://www.soundclick.com/bands/7/morreeswedenmusic.htm

Surfa på...
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Tänkte väl att någon kunde höra skillnaden men tydligen inte...
Ja om vi bortser från musiken i sig så var det riktigt kass ljudkvalite på lo... Var iof inte så bra på hi heller men bättre.

Sen har det alltid varit fritt att sprida sin musik på nätet eller musik som inte går under copyright tjafset..
Tack Rob !

Där har du helt rätt copyrigh tjafset jag tänkte inte på det.

Om man nu gör en låt så är det bra om man skyddar den.
Vore inte kul om din melodi dök upp i radion eller så menar jag bara.

Sedan tror jag att många tankar musik på nätet fast det är förbjudet.

Jag har svårt att tro att man kan stoppa det.

Sedan undrar jag varför dom måste bli så rika artisterna.
Tänker då på Madonna hon blev vist skit arg på att folk tankar hem deras musik gratis.

Det kostar att göra en video och spela in i studion det förstår jag men att dom ska leva som några rika kungar det har jag svårt att förstå.

Jag tror att om dom inte vor så rik så vore dom inte lika berömda tänk dig när du går på ica och köper mjölk då sitter Madonna i kassan och tar betalt du frågar hur det går med den nya cd hon svara ja har inte tid jag har arbetat så mycket men ska snart göra den klar ok svarar du men din senaste var rätt trevlig att lyssna på tycker du det tack svarar hon.

Om du tar bort pengarna då blir dom inte lika stora det bara är så. Dom blir som du och jag.





Annons
Hallå!

Finns det någon som har en aning om hur många fattiga musiker och låtskrivare det finns? Det finns inget yrke i hela världen som är så svårt att få betalt i förhållade till kompetens. Musiker som spelat med Abba och Europe blir tvugna att dryga ut lönen med A-kassa.
Ingen kommer att ha glädje av att resultatet av dessa musikers arbete ska vara allmän egendom.

Tjena.. kan någon tipsa om ett bra musik program då..som man både kan göra musik i via förprogramerade slingor loopar å allt vad det heter ,samt sjunga in i spåren man gjort..??
Det finns många fattiga vård biträden med som har
hög kompetens som tvingas leva med A-kassa.
Och deras lön ska vi inte tala om.
Conka vakna ! ! !
Är det skillnad på arbete och arbete.
Conka det handlar inte så mycket om kompetens som att göra musik som folk vill ha... för sånna musiker du beskriver så är ju internet och fildelening den bästa marknadsföringen de kan få. Den är helt gratis och gillar folk musiken så köper de den och gör de det inte så köper de den inte... så enkelt är det.
Morre, det ena felet gör väl inte det andra bättre.
alla måste ju få lön för uträttat arbete.
eller menar du att du inte vill ha det så.
Ja Göcke det har du rätt i.
Gura:

Testa "EJAY"!
Det är som att lägga pussel, sedan är det bara din musikbegåvning som behövs

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem