Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fri musik då blir det så här

Fri musik då blir det så här

Hej alla surfare !

Tänkte se vad ni tycker.

Nu när man inte får sprida musik på nätet, då får man knopa till sin egen musik med varierat resultat.

Man har ingen dyr studio utrustning att knopa till den med men det går nog en då det är ju gratis.

Hör av er om ljud kvalite med mera.

Klicka på länken nedan sedan klickar ni på play hi-fi
eller play lo-fi om den inte drar i gång.

Låtens nam Reload.

http://www.soundclick.com/bands/7/morreeswedenmusic.htm

Surfa på...
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5

Tompa.
Menar du att eftersom det finns fildelning så har garagebanden blivit skinnade av kronofogden?
Jag fattar nog inte vad du mnenar...
Men som jag redan skrivit tror jag att dom icke kommersiella banden o musikerna gynnas av fildelning eftersom den köpstarka gruppen (ungdomar mellan 15-24) annars bara skulle söka upp den vanliga kommersiella smörjan.
Ett nyckelord gällande musiker är "slapp" som du skrev "slapp dryga ut inkomsten med extrajobb".
Jag har själv jobbat hårt heltid samtidigt som jag skrivit låtar.
Att skriva låtar är då ett nöje o jobbet ett jobb.
O självklart skulle jag gärna skriva låtar på heltid med miljonere på fickan ,men jag anser inte att musik har med profit o göra.
Läs en gång till...

Kvalitetskänsla är varje enskild människas uppfattning av en produkt. Inget skivbolag eller filmbolag kan få mig att konsumera bara deras produkter för att dom själva påstår att dom har den bästa kvaliteten...
jag som enskild konsument väljer vilken kvalitet jag vill ha på mina produker utifrån det urval som finns att tillgå.
Glad blir jag dock som konsument om jag har mycket att välja ifrån, allt från (mitt enskilda sätt att se det ifrån) ren skitkvalitet till superb kvalitet där superb kvalitet på en film inte helt säkert behöver vara en Hollywoodfilm för ex antal mille utan kanske en amatörfilm från Chile gjord utan budget men med stort hjärta istället.

Samma sak när det gäller musikindustrin vem bestämmer att en viss typ av musik är mer kvalitet än annan musik?
vem bestämmer vilket format som musiken förmedlas som är mer kvalitet än övriga format? tänker då närmast på diskutionen om att mp3 är ett skitformat för det är så dålig kvalitet... det bestämmer väl den enskilda konsumenten..
Jag blir lite trött på alla förståsigpåare som hela tiden ska tala om för andra människor vad som är kvalitet och inte ..
Annons
Tompa,jag har läst o begrundat mer än en gång.
Verkar inte så genomtänkt
Tompa,
Och alla dessa hårt arbetande musiker i arbetarklassen, hur får dom sin inkomst om ingen vet om att dom finns? Om inte fildelningen fanns skulle dom vara tvungna att få skivkontrakt får att bli nåt. Och det är inte lätt vad jag har hört.
Just fildelning är ett så bra sätt att sprida sin musik, att få reklam för det man gör.
Fildelning är bra men det är svårt att spela in en låt lika bra som dom stora artisterna. Frågan är om någon vill tanka ner en låt man spelat in i sovrumet.
Jag tror inte att man får ett skivkontrakt om man endast har spelat i sovrummet. Och har man inget skivkontrakt, ja då kan man ju drömma om att komma in på marknaden(om inte fildelning finns förstås).
Information vill vara fri !!!!!!
Morre,kan du inte älska en kvinna om hon har trasiga kläder?
Vad djup du blev Blixten det är väl klart att jag kan.

Menar bara att det är svårt att mixa ett bra sound när man inte har ett miljoner kroners mixer bord med producent till hjälp m.m.

Jag tror att fler kommer att göra sin egen musik och lägga ut på nätet typ som jag med varierande kvalite och det är kul.

Utveckling går snabbt och det blir billigare att mixa sin låt hemma nu med dator kraft och ljud kort tiil ett bra pris.

Då blir man inte beronde av ett skivbolag och man kan göra hur konstig musik man vill.

Sida:
« 3 4 5


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem