Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fri musik då blir det så här

Fri musik då blir det så här

Hej alla surfare !

Tänkte se vad ni tycker.

Nu när man inte får sprida musik på nätet, då får man knopa till sin egen musik med varierat resultat.

Man har ingen dyr studio utrustning att knopa till den med men det går nog en då det är ju gratis.

Hör av er om ljud kvalite med mera.

Klicka på länken nedan sedan klickar ni på play hi-fi
eller play lo-fi om den inte drar i gång.

Låtens nam Reload.

http://www.soundclick.com/bands/7/morreeswedenmusic.htm

Surfa på...
Antal svar på detta inlägg: 50
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Tompa tompa tompa
Laga käk i en restaurang som jämförelse med att komponera musik var ju dumfånigt.
Kul att du kan ascociera,men tänk lite.
Om jag komponerar en låt så jag blir rusig av självgodhet.. sedan spelar in en singel o säljer till 1 miljon lyssnare..
..menar du att det är samma sak som o laga dagens rätt till 1 miljon matgäster?
Tyvärr mina barn får ni havregrynsgröt den här veckan också.
Ni kan trösta er med att pappa har varit med på en skiva och är "rusig av självgodhet". Nu måste han öva lite till på pianot så det blir ingen fotboll i kväll heller...
Man kan inte jämföra att kopiera någonting digitalt med att ta någonting icke-digitalt.

Om nån skapar en sån där Rastapopolus-maskin, som i Tintin i hajsjön, som kan duplicera vilka objekt som helst.. då kan vi börja jämföra..
Annons
Que?
Du har för många barn o dålig ekonomi?
Nu blev tankegången fel igen Tompa.
Poängen är att folk som sliter ska tjäna en hacka hellre än att tjäna hutlöst med pengar på egna nöjen.
För det är de musiker som tjänar bäst som gnäller mest gällande fildelning.
Läste idag i Svd om en kille som var för fildelning för att han ville "att så många som möjligt skulle kunna ta del av vad han komponerade"
O det är väl är väl en god tanke.
Pengar-kommersialism-fördumning
Begreppet "kommersiell smörja" finns av en anledning.
Enkelt sammanfattat kan sägas att så fort ekonomiska intressen föreligger i kulturen
så sker en kvalitetsförsämring.
Ta konsten t.ex.
Det mest säljande motivet vad är det?
..gråtande barn.
Inom musiken riktar skivbolagen in sig på
den konsumentgrupp som konsumerar mest musik dvs åldergruppen 15-24 år.
Fildelning har den fördelen att även denna grupp själva upptäcker kvalitativ musik som dom aldrig skulle betalat för,vilket i slutändan faktiskt gynnar ickekommersiella musiker o leder till djupare insyn i musik o "bildat lyssnande".
Åter till saken.

Det jag menade med den fria musiken är att kavliten kommer att variera mer.

Det kostar pengar att få en bara slut produkt studio tecknik producenter m.m.

Pröva att spela in en lång film med din video kamera sedan kan du redigera den i Windows Xp Movie Maker.


Sedan kan du jämföra med Steven Spielberg senaste film.
Ser du kvalitets skillnaden din film bör vara 99 % sämre kvalite.

Sedan som musiker tycker jag att man har lyckats om man ser Robert wells sitta och gunga med sitt långa hår i tv och spela din låt.

Tycker det är dåligt av dom stora musikerna dom har mer pengar än vad dom kan göra av med sänk priset på musiken låt vanligt fålk tanka ner musiken för någon krona på nätet.

Mycke vill ha mer...
Morre,
själv föredrar jag bra musik som jag får välja själv, än jättebra kvalitet på Britney Spears nya skiva.

Men tiden kommer även icke-kommersiella band få pengar att göra kvalitativa inspelningar. Kanske mest från spelningar med mera som dom kan få folk till tack vare fildelning.
All musik är bra om man tycker den är bra.
Jag menar bara att om någon plankar en låt då måste den låtan vara bra.
..ja morre, vad är kvalité.
som jag ser det är det mer innehåll än form.
..det vill säga säga att en dyr spielbergfilm kan vara urusel om den inte har nåt att berätta.
Min mormor kan berätta saker gratis som ger mig mer än alla storys som filmatiserats någonsin.
samma gäller musik.
så frågan är om man är kapabel att se vad nåt innehåller; utan att låta sig förföras av en flashig polish.
Ja blixten man ser i fall innehållet är bra helt klart.
Om jag inte visste vad jag pratar om skulle jag vara tyst.
Tyvärr är det få som känner till att det finns en arbetarklass även i musikbranschen och det är dessa mäniskor som får lida mest när folk inte vill betala för musik.
Dom kompositörer och musiker som tjänar mycket pengar är väldigt få men syns tyvärr allt för mycket. Problemet är inte fildelning i sig utan attityder mot vilket typ av jobb som ska värderas högt. Om folk visste hur många duktiga yrkesmän som blivit skinnade av kronofogden och lämnade av sina familjer för att dom inte fått rimlig ersättning för utfört arbete skulle det kanske se annorlunda ut.
Det måste finnas möjlighet för dom som är riktigt duktiga att kunna överleva på sin lön. Visserligen finns det några som gillar "garageband" och det är helt O.K men alla skulle ha glädje av dom som är duktiga på musik slapp dryga ut inkomsten med extrajobb. Ingen vill väl att utvecklingen ska gå bakåt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem