Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Eu-krisen

Eu-krisen

Eu-krisen är lätt att sammanfatta!!!!

Europas kapitalister har kört av vägen!
Nu förvänta dom sig att arbetarna och pensionärer ska dra upp dom på vägen igen!!
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

...att bara man kläcker ur sig något.
Du verkar som en politiker, gnäller på andra, men har ingenting att komme med...
Fortsätt ni att diskutera EU-krisen ni som har intresse för det, låt inte en man som inte ens kan ta en saklig diskussion fördärva ett intressant ämne, vad han kan eller inte kan är han ändå inte villig att delge oss andra.
leaiake...hehe...lite kul är du... =)
Annons
Personligen tycker jag att det är fördj*vligt att grekerna inte ska få gå i pension när dom är 53 år med en pension som är 120% av vad dom tjänade när dom jobbade och att alla som blir arbetslösa får ett statligt jobb.
Det grekiska myndigheter har gjort från allra första början i sitt inträde till EU är att de friserat ekonomiska siffror för att göra medlemskapet möjligt. Det är illa.

Men vad som är lika illa är att de som är satta att kontrollera den typen av information av något outgrundligt skäl inte kunde eller ville av politiska skäl avslöja det.
Att sedan lägga den skulden på det grekiska folket är inte rättvist.

Man kan inte skuldbelägga ett helt folk som "lata" för att högt uppsatta EU-tjänstemän inte kan eller vill göra sitt jobb.

Vad en del av det grekiska folket verkligen är skyldiga till är den enorma svart-arbetar-mentaliteten som finns. Det skadar skatteintäkterna svårt.

Sen finns det en rad olika skäl till, varför det ser ut som det gör. Poängen är att ge rätt personer skulden för det inträffade och inte komma med svepande anklagelser mot ett helt folk. När någonting cementeras fast i en kultur är det sedan inte enkelt att ändra på det. Det finns inga enkla quick-fix-lösningar. Hade det gjort det skulle det redan vara gjort.
Hej alla i sandlådan..Så bra med åsikter,men få är revelanta, har ni inte alla fattat EU är ett enda stort SKÄMT, helt ogenomförbart.

Hur skall det någonsinn gå att få dessa stater med så olika kultur enas på alla plan.
Går inte skylla på olika land och deras försök underordna sig.
( En herre har tidigare gjort försök,vilket slutade i katastrof.)

Vi var dumma nog även i Sverige rösta fram detta dåraktiga,skyll ER själva.

Jäkla tur dock det blev nej här med EUvalutan..
Emans!

Genomsnittspensionären i Grekland går vid 61,3 års ålder.
Allt annat är lite media-drev.

Sverige har ju pensionärer redan vid 55. Fullt friska.
Vad gör dom resten av livet. Sitter och glor i väggen.
Jag vet inte, men knappast troligt.

Svartjobb. Det tror inte jag på. Alla svenskar älskar att betala skatt.
aa, jag håller med Dig !!
Men EU har faktiskt beslutat, att Gurkan skall vara rak!
Så något har de ju gjort !
leiake

Har kollat lite och du har rätt angående pensionsåldern.
leiake
Sverige har pensionärer redan från 18 år, tyvärr, och de har mer i pension än vad en utsliten hemmafru får.

aa.
Jag håller fullständigt med dig.
Jag har aldrig trott på att EU ska fungera i det långa loppet. Det är ju bara att kolla på alla utbrytarländer osv. Även här i Sverige så vill en del storkommuner bryta sig ur och bilda en egen kommun.

Sedan ang. EU.
Jag måste tillstå att EU balanserar rätt bra emot USA-marknaden och det behöver vi.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem