Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Microsoft Security Essentails

Microsoft Security Essentails

Jag har fått ett problem med MSE nu sen några dagar tillbaka, när jag startar min dator så är ikonen till MSE orange och man måste söka igenom datorn efter virus för att den skall bli grön igen!!!!

Någon mer som har detta problem?
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Challe!

Enklast är att avinstallera din version , och ladda hem en ny frisk.

Så gjorde jag. Då får du tillbaka standardinställningarna. Har du formaterat nyss
så kan MSE spöka ett tag men det går över.
Ja, jag formaterade för några veckor sedan men den har funkat till 100% efter det fram tills för några dagar sedan. Jag ska avvakta några dagar till och se annars blir det en ominstallation på det.
Challe:

inte behöver du göra det så märkvärdigt som leiake påstår de är rent nonsen.hehe.

kör istället Widows uppdate, så får du senaste uppdatering, och efter den är hämtad, kör du sök på mse..
Annons
aa!

Nu har du vaknat och är grinig.

Min metod går utmärkt bra. Nya kvastar sopar bäst. Så och i datorens värld.

Det är bara MSE som han skall ominstallera. Inte Windows.
läs på om vad och hur MSE fungerar så vet ni svaret.
tex att den bara är grön , ikonen , när uppdatering och genomsökning är avklarad.

så aa-s alternativ är rätt väg att gå.
HIHI leiake!

"L" nog e jag vaken, men inte grinig,bara förvånad över dinna dåliga råd ibland,men då och då kan du ju klacka ur dig förståndiga saker åxå.

Msn uppdatering fås ju i WINDOWS UPPDATERING, BARA VÄLJA VAD SOM SKALL UPPDATERAS,explodera nu inte utan ta det lilla lungna, goooooooogööööbe.
aa+Göcke!

Först vill jag nämna att Microsoft Security Essentials är det bästa skyddet man kan ha på sin dator. Det är säkrare än dubbla kondomer.

Först skötte jag detta program manuellt, men det var inte så lyckat. Nu sköter
det sig automatiskt och uppdateras ibland två/ggr/dag. Så mycket "skit" finns det
på nätet.

Det finns många sätt att "reparera" sin dator. Jag tar till mina lite banala knep.
Varför bråka med ett program som irriterar mig. Hämta ett nytt, som dessutom
är gratis. Det tar 3 minuter.

Bifogad manual tar säkert flera timmar och troligen blir man inte nöjd ändå.

http://tinyurl.com/brcgqlt
Men om MSE är gult och varnar för "virus" då ska man väl ändå inte avinstallera det och installera ett nytt?

Det innebär väl att man ska köra den så det så den får scanna efter eventuella virus, det är väl därför man har det? Bara för att man formaterat om datorn så innebär det väl inte att man inte kan ha fått virus eller andra skadliga program på burken.

Det är ingenting fel när Microsoft Security Essentials visar orange. Det betyder bara att det var några dagar sedan du senast sökte igenom datorn efter virus. Programmet varnar alltså när det tycker att du borde antingen uppdatera eller göra en sökning.Norton fungerar likadant, t ex. Om du uppdaterar regelbundet och ofta genomsöker datorn fortsätter ikonen att vara grön.
Jag missförstod "Challe" en aning. Trodde han måste genomsöka datorn efter
virus varje gång han startade sin dator.

Ställer man in MSE att sköta allt automatiskt så märker man inte att man har ett
komplett antivirusprogram på sin dator. Ofattbart bra! Dessutom gratis!

Får man en vink om att här är det farligt, så dyker en färgade anvisning upp
i höger aktivitetsfält. Då blir man vaken. Rent av vettskrämd i alla fall dom
första gångerna.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem