Stackars SJ och alla resenärer. Det går inte en dag utan att det är trubbel någonstans.
Nu undrar jag. Nedriven kontaktledning. Är det tåget som river ner det själv, eller
är det kranbilar som glömt sänka kranen.
En lokförare satt i TV och upplyste oss om att han fick starta X2000 med bara en motor i funktion. Malmö-Sthlm blir då 30 minuter försenat direkt. Pajar den motorn oxå
då blir det stopp ute i naturen.
Nu sist var det stopp mellan Hässleholm -Höör. Enligt min bifogade länk så finns det inga vägar där. Bara svart-gul järnväg, men det kom i alla fall ett par bussar som alla ville med. Dom höll visst på att slå ihjäl varandra.
Bäst att skaffa störthjälm om man skall ut och åka tåg.
http://tinyurl.com/c7x6qm8
Nu undrar jag. Nedriven kontaktledning. Är det tåget som river ner det själv, eller
är det kranbilar som glömt sänka kranen.
En lokförare satt i TV och upplyste oss om att han fick starta X2000 med bara en motor i funktion. Malmö-Sthlm blir då 30 minuter försenat direkt. Pajar den motorn oxå
då blir det stopp ute i naturen.
Nu sist var det stopp mellan Hässleholm -Höör. Enligt min bifogade länk så finns det inga vägar där. Bara svart-gul järnväg, men det kom i alla fall ett par bussar som alla ville med. Dom höll visst på att slå ihjäl varandra.
Bäst att skaffa störthjälm om man skall ut och åka tåg.
http://tinyurl.com/c7x6qm8
Antal svar på detta inlägg: 30
Haha att driva järnväg är en konstform.
precis som med flyget
använder man inte vinsterna till att underhålla och bygga ut.
kan man lika gärna lägga ned. för planen störtar och tågen stannar.
skall man sen jaga lägsta bud och ha en extrautgift till ett ministerium som skall kontrolera det andra borde kunna göra.
då får man snart inga pengar kvar för underhåll och nybyggen.
och nu är det nog kört snart.
precis som med flyget
använder man inte vinsterna till att underhålla och bygga ut.
kan man lika gärna lägga ned. för planen störtar och tågen stannar.
skall man sen jaga lägsta bud och ha en extrautgift till ett ministerium som skall kontrolera det andra borde kunna göra.
då får man snart inga pengar kvar för underhåll och nybyggen.
och nu är det nog kört snart.
Undrar hur Veolia får det att gå ihop, jag kan åka Malmö-Stockholm tur o retur för under 300 kr?
Veolia är stora drakar med mycket riskkapital i ryggen
och sen kör de med gammalt mög från forna SJ
med dåligt underhåll.
konceptet liknar hemelektronikmarknaden, mycket penningmuskler kör över hela marknaden.
Veolia är även en stor aktör på fastighetsunderhåll för våra sjukhus osv.
de får alltså in massor av skattepengar ...... för att bara utföra guldklimparna
och sen kör de med gammalt mög från forna SJ
med dåligt underhåll.
konceptet liknar hemelektronikmarknaden, mycket penningmuskler kör över hela marknaden.
Veolia är även en stor aktör på fastighetsunderhåll för våra sjukhus osv.
de får alltså in massor av skattepengar ...... för att bara utföra guldklimparna
Annons
Idag har SJ klarat sina uppgifter.Tror jag. Inget större trubbel än så länge.
Klockan är 13:13 , så det är bit kvar av dagen.
Detta skall firas på Grand Hotell nästa lördag.
En halv lördag utan intermezzo. Det måste firas så att personalen känner
att dom verkliligen gör nytta.
Grand Hotell är billigast. Lågprishotell. Typ Ryanair.
Klockan är 13:13 , så det är bit kvar av dagen.
Detta skall firas på Grand Hotell nästa lördag.
En halv lördag utan intermezzo. Det måste firas så att personalen känner
att dom verkliligen gör nytta.
Grand Hotell är billigast. Lågprishotell. Typ Ryanair.
SJ:s vinst före skatt 2011 blev 38 miljoner kronor,
jämfört med 406 miljoner 2010
sätter inte regeringen av vinsterna från både SJ och alla andra. då kommer vi inte ha någon järnväg om något år
jämfört med 406 miljoner 2010
sätter inte regeringen av vinsterna från både SJ och alla andra. då kommer vi inte ha någon järnväg om något år
leiake
Att du aldrig lär dig ! SJ KÖR bara tåg, ett av många tågbolag som kör i Sverige, Västtrafik ett annat bolag som kör tåg utleit visserligen men i Västtrafiks regi.
Underhåll av spår står trafikverket för utleit till bl.a. INFRANORD.
Så det är INTE SJ:s fel att de blir stående pga nedriven kontaktledning.
Detta stopp drabbade Västtrafik mer än SJ, (bara för att västtrafik kör fler tåg än SJ på denna sträcka.
Att du aldrig lär dig ! SJ KÖR bara tåg, ett av många tågbolag som kör i Sverige, Västtrafik ett annat bolag som kör tåg utleit visserligen men i Västtrafiks regi.
Underhåll av spår står trafikverket för utleit till bl.a. INFRANORD.
Så det är INTE SJ:s fel att de blir stående pga nedriven kontaktledning.
Detta stopp drabbade Västtrafik mer än SJ, (bara för att västtrafik kör fler tåg än SJ på denna sträcka.
Göcke!
Vi kommer att ha järnväg.
Carema köper hela SJ, och lite till.
Då kan "north" inte åka till Sthlm för 300:-.
Han får åka gratis i stället.
Pensionärsrabatt.
Vi kommer att ha järnväg.
Carema köper hela SJ, och lite till.
Då kan "north" inte åka till Sthlm för 300:-.
Han får åka gratis i stället.
Pensionärsrabatt.
Återigen var det en bärlina som var trasig (som i Höör i torsdags) och hängde ner. Följden blev att strömbygeln slets sönder och kortslöt systemet.
Uppgift från ett Tågforum http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=634896
Uppgift från ett Tågforum http://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=634896
"När räddningstjänsten kom till platsen konstaterade de att ljudet troligen kom sig av att en bärlina till en kontaktledning brustit, eventuellt fallit ner på en strömförande ledning och slutligen blivit påkörd av ett diesellok."
Uppgift från samma Tågforum
Uppgift från samma Tågforum
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem