Stackars SJ och alla resenärer. Det går inte en dag utan att det är trubbel någonstans.
Nu undrar jag. Nedriven kontaktledning. Är det tåget som river ner det själv, eller
är det kranbilar som glömt sänka kranen.
En lokförare satt i TV och upplyste oss om att han fick starta X2000 med bara en motor i funktion. Malmö-Sthlm blir då 30 minuter f&...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Nu undrar jag. Nedriven kontaktledning. Är det tåget som river ner det själv, eller
är det kranbilar som glömt sänka kranen.
En lokförare satt i TV och upplyste oss om att han fick starta X2000 med bara en motor i funktion. Malmö-Sthlm blir då 30 minuter f&...
Visa/dölj hela huvudinlägget
Antal svar på detta inlägg: 30
Brinken!
Du har nämnt detta många ggr. SJ är inte SJ, utan trafikverket är banverket som
i sin tur är något annat. Tillväxtverket kanske.
Men hur som helst så går det inte bra för SJ. 38 miljoner i vinst enligt Göcke.
Det är som jag skulle "pinka" i Vänern.
SJ bör höja biljettpriset till 3000:- Gbg.-Sthlm. Enkel resa.
Då blir det inte så många som åker och sliter på kontaktledningarna.
Svårare är det inte.
Du har nämnt detta många ggr. SJ är inte SJ, utan trafikverket är banverket som
i sin tur är något annat. Tillväxtverket kanske.
Men hur som helst så går det inte bra för SJ. 38 miljoner i vinst enligt Göcke.
Det är som jag skulle "pinka" i Vänern.
SJ bör höja biljettpriset till 3000:- Gbg.-Sthlm. Enkel resa.
Då blir det inte så många som åker och sliter på kontaktledningarna.
Svårare är det inte.
Herrljunga. Skona mig.
Bild 4 i din länk är mitt tåg. Gult i näsan.
Det är ett mysigt tåg. Men vad hjälper det när allt pajar.
http://tinyurl.com/bpmuxwp
Bild 4 i din länk är mitt tåg. Gult i näsan.
Det är ett mysigt tåg. Men vad hjälper det när allt pajar.
http://tinyurl.com/bpmuxwp
Annons
saknat underhåll låter det som
Det var väl nåt elfel som var fixat på en ½timme
Brinken!
Är du delägare i SJ och allt vad dom heter.
Hur kan du försvara detta fiasko. Du är en gåtfull man. Minst sagt.
Är du delägare i SJ och allt vad dom heter.
Hur kan du försvara detta fiasko. Du är en gåtfull man. Minst sagt.
strular elen = missat underhåll
Läste en bra artikel om transibiriska järnvägen. "Transib" heter banan i dag.
Ett imponerande byggnadsverk.
i artikeln står det att resan kunde ta 2 --6 veckor, och det fanns ingen tidtabell.
Undrar hur det gick till. Folk övernattade nog i tält på stationerna tills tåget kom
och tutade.
http://tinyurl.com/c2w3za4
Ett imponerande byggnadsverk.
i artikeln står det att resan kunde ta 2 --6 veckor, och det fanns ingen tidtabell.
Undrar hur det gick till. Folk övernattade nog i tält på stationerna tills tåget kom
och tutade.
http://tinyurl.com/c2w3za4
För några år sedan skulle jag ta ett tåg i San Fransisco som hade startat i norra Californien, och jag skulle vidare till Los Angeles, ändstationen var San Diego. Jag var där i god tid och till min stora förvåning så kom tåget 20 minuter före utsatt tid, och vi lämnade stationen 10 minuter före utsatt tid.
Jag frågade konduktören varför vi avgick för tidigt och blev då varse om att tåget var nära nog 24 timmar försenad, det tåg som jag egentligen skulle åka med var i det läget 14 timmar sen.
Då är inte 10 minuter så mycket att bråka om, tycker nog att vi i Sverige är lite bortskämda och har liten förståelse för att förseningar kan uppkomma!
Jag frågade konduktören varför vi avgick för tidigt och blev då varse om att tåget var nära nog 24 timmar försenad, det tåg som jag egentligen skulle åka med var i det läget 14 timmar sen.
Då är inte 10 minuter så mycket att bråka om, tycker nog att vi i Sverige är lite bortskämda och har liten förståelse för att förseningar kan uppkomma!
knappast någon ursäkt för hur vi bedriver järnväg idag.
för det har inget med bortskämdhet att göra.
de förseningar vi har idag går att se orsakerna till.
det hade det gjort i USA också.
för det har inget med bortskämdhet att göra.
de förseningar vi har idag går att se orsakerna till.
det hade det gjort i USA också.
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem