Fredag 22 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

SAS

SAS

Sjunger SAS på sista versen mot konkurs?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

RolleBe!

Dom har varit nära konkurs i 20 år. Svar JA!! Allt annat är olagligt enligt EU.

Så går det när man strejkar ofta och onödigt.
Herr Cervenka på SvD är en rolig man. Hans åsikt om SAS-aktien är rolig.

"Den som satsade hundra kronor i SAS-aktier för exakt tio år sedan får sekundsnabbt besked om hur mycket som återstår: fem kronor och trettiofyra öre. En hyfsad affärslunch förvandlad till en varmkorv på IKEA."

Andreas Cervenkas inlägg brukar ha skön ironi i sina lnlägg.

För 12 år sen så hade jag en internet relation med en gift kvinnlig chef inom SAS Data. Hon pendlade nästan dagligen med flyg mellan de nordiska huvudstäderna för olika möten. Undrar hur mycket nyttigt arbete hon fick gjort om dagarna?

Men jag tror hon är mig evigt tacksam. Jag hade vid en flygning av en danska lärt mig hur kvinnor kan utnyttja vibrationerna i flygstolen till nåt mycket skönt under flygningarna. Det berättade jag för SAS chefen, hon hade inte tänkt alls på det förut. Hon sa att nu fick de förut så tråkiga flygningarna ett romantiskt skimmer över sig.

Vi hade planerat IRL möte men det blev aldrig av eftersom jag hittade min stora kärlek och la ner alla andra relationer.

Det här var lite offtopic men det handlade ju iaf om SAS.
Annons
Vore synd, känns som att man kan bli sparkad lite när som helst nu förtiden, ingen sitter säkert :/
Nu går Privata Affärer ut med rena dödsdomen. Går inte SAS i konkurs nu
så gör dom det aldrig.

http://tinyurl.com/cggqmvz
Äldsta dottern är konsult från Blue1 på SAS kontor i Stockholm. Påstår att
dom på kontoret är rena "slöfockar". Ingenting att undra på att det barkar åt
helvete.
så det är fotfolket som är boven, när ledningen inte kan styra.???
Just de´!!!
SAS-anställda skall nog gå en kurs hos Ryanair. Dessutom skall dom sluta att
strejka och som RolleBe säger sluta slöa på jobbet.

Ryanair vet hur man transporterar folk mellan A-B på billigaste sätt. Dom vill
öppna upp för ståplats på kortare sträckor. Det blir London för 300: T/R om
benen håller.

Ryanair är inte så billigt som man tror. Deras flygplan landar ute i ingenting,
sedan får man åka tåg för dyra pengar. Värdelöst.

Flygbolagen blir som bussar. Knö in så många det går bara nödutgången går
att öppna.
Göran Persson har rätt. SAS kan inte gå i konkurs. Ägarna får ta stöten om
bolaget säljs till underpris.

"Nej, för staten äger SAS. Bolaget har både anställda och andra företag som levererar till dem, och de ska ha betalt för sina leveranser. Men innebörden av en konkurs är ju att de inte får det. Det kanske man kan förstå bättre i fallet med Saab, som i slutet i praktiken saknade ägare. Men SAS saknar ju inte ägare. Det ägs av tre stater plus familjen Wallenberg. Om inte de kan leva upp till sitt ansvar för ett företag, vem ska då göra det? Det är uteslutet att SAS går i konkurs. Sen kan det naturligtvis skötas bättre, det gäller att de ser över sin kostnadsbild, säger Göran Persson."

Allt annat är skandal.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem