Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Melodifestivalen

Melodifestivalen

Lördagens melodifestival sågs av 3.6 miljoner tittare. T.om jag var med en stund
för jag var nyfiken på den här ynglingen från Sundsvall-Japan. Han verkade lite
mystisk. Jag förstod att han skulle vinna. Inte för att han sjöng bra eller för att
låten var bra, utan för att han var originell.

Det är inte var dag man ser 17-åriga transvestiter från Sundvall i en Melodifestival
på bästa sändningstid. Nästa år är väl vissa artister nakna och sjunger på latin.
Då blir det över 5 milj. tittare+ mig själv.

Efter ett tag så ledsnade jag och gick över till en spansk långfilm utan textremsa.
Då förstår ni vad jag tycker om Melodifestivalen. Det är ingen underhållning, det är en plågsam tillställning.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

north!

Jag förstod med en gång att Bananen skulle vinna och att LH skulle komma på
andra plats. Louise Hoffsten har MS som gör att hon kan knappt gå. Synd på en sådan talang. Väl unnat för henne att vara med i Finalen.

Igår satt jag faktiskt och glodde på hela programmet. Rickard Wulff hade en
låt som han inte kunde sjunga. Vad gör en sådan i Melodifestivalen.
Killar,gubbar och eventuella damer. Ett litet tips, om ni har tillgång till dagens DN så läs Hanna Fahls kommentar om den så kallade "melodifestivalsmusiken". Ett tag trodde man ju att man börja bli "äldre" eller något ditåt. Men man lyser upp när man ser en sådan ung kvinna skriva på det sättet. Man är inte ensam alltså. Det avgörande i detta sammanhang är väl också att alla dagisbarn och skolbarn offrar hela sitt innestående konto i mobilen till den typ av "musik" eller ljud som man kan kalla det bara för att en sådan som "bananen" i deras ögon ser rolig ut. Allt annat kvittar. Rckard Wullf är som sagt en hyfsad skådis, men ingen sångare i den bemärkelsen. Men det var ju samma sak förra året när Flinck var med, helt galet där med. Ha de bra i snövädret så ses vi. Hälsn, L.
Bananen blir en dagisplåga , det är bara att gilla läget.
Annons
Stämmer bra det Göcke,,det är nog bara att konstatera att man vuxit ur barnskorna nu, hehehe. Sånt är livet. Hälsn. L.
Som vanligt var det i stort sett skit!! LH var rätt bra,men i övrigt skit som vanligt!!

Att man ska ha en käring som vill titta på detta??
Thomas, livet är hårt. Men måste bestämma över allt hahaha. Louise är en musikant, synd att hon har haft otur och blivit sjuklig. Hennes Pappa Gunnar lämnade över det musikaliska arvet till henne och hon har förvaltat det på bästa sätt. Få se nu hur hon klara av den här fighten. Hälsn. L.
Copacabanana är svårstavat Min stavningskontroll fick kramp.

Det heter Copacabana egentligen. Är en badort i Brasilien. Lite mer känd än
Piteå Havsbad.

Hade han sjungit om Pitepite havsbad så hade han kommit sist.

Per Gessle kommer säkert med en låt som har Tylösand i refrängen.

"Tylö, tylö sand" du sätter mitt hjärta i brand.
Sjunger man det 23 gånger på 3 minuter så blir det en schlager.

Svårare är det inte om man heter Per Gessle.

Sätta på, sätta på ,flickorna på TV-två.
Det var länge sen som jag hade det så kul framför TV;n.
Mina nya idoler.................
http://www.youtube.com/watch?v=MTS-6x-8WXo

sen "prostatagruppen"


Håller med Joanna Bisex är ju bara bäst......

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem