Söndag 22 december 2024 vecka 51
Forum
Kategori: Övrigt

Nyhets rubriker

Nyhets rubriker

Bland dagens nyhetsrubriker finns dessa två. Personligen tycker jag att det är vansinnigt att lägga så mycket på en helg som få anser berättigad, i mitt tycke tycker jag amerikanarnas rymdprogram är betydligt intressantare att lägga pengar på.

Vad tycker ni?

05:15 USA:s rymdresor kostar 2,6 miljarder

Näringsliv
18:21 Prislappen för första maj: fyra miljarder
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

ja det är kontraster, inte undra på att det går dåligt för Sverige
Otroligt pris för en för de flesta ointressant politiskt spektakel.
Göcke !

Vi har 10 kontraster till under året. Kostar dom samhället 4 miljarder/dag st, så är det
verkligen skrämmande.

Det blir 40 miljarder till åldringsvården om inte annat. Skolorna håller visst på att
rasa men det bryr sig inte folk om utan dom skall ha semester och räkna håldagar
så att den blir extra lång.

Midsommardagen får vara kvar för den dagen är relevant. Dom andra är för att
sörja en gubbe som levde för 2000 år sedan. Det får vi sluta med.
Annons
Ni som inte har möjlighet att fira 1a maj . gå in på
http://www.socialdemokraterna.se/forstamaj

Det är inte "ointressant politiskt spektakel" som 0-åringen påstår.
Politiskt spektakel ???
Vad är då Jul alt Påsk en religiös historia som kostar samhället mer än en ledig dag för arbetarna att få tillfälle att säga sin mening.
Ja varför ska man vara ledig när man kan jobba.....
Livet består av mer än att jobba och kan ni inte njuta av en ledig dag så gå och jobba och låt oss andra njuta av ledigheten.

Och ett litet tillägg bara: Livet är skönt. Allt klagande och vemod till trots. Det finns människor på jorden som verkligen har en tillvaro som inte är av den kvaliteten vi rör oss med. Så lägg alla sorger i en gammal säck, som någon sjöng.Sjung och le istället. Hälsn. L.
Jag tycker att ledigheten, som vi givetvis alla behöver för att ladda batterierna, skall vara mer oregelbunden.

Hux flux Första Maj på en onsdag mitt i veckan bara för att sossarna skall demonstrera. Det verkar dåligt planerat.

Planera in helgdagar, om dom nu behövs, så att dom passar in med lördag/söndag.

Om en helgdag kostar 4 miljarder så behöver vi nog tänka om annars kör Kina
över oss totalt. Vet inte hur dom räknar ut denna löjliga summa, men är det sanning i detta så verkar det osannolikt mycket.

ICA var öppet och Pizzan var igång så man svälter inte ihjäl.
Alltså leiake, visst skojar du lite nu va eller? Första Maj-dagen planeras väl inte direkt? Almanackan styr och bestämmer när datumen infaller som den gjort i alla tider. Att det då råkar bli som i år en Onsdag har ju inte ett dugg med olika politiska partiers intressen och annat att göra. Hälsn. L.
Nu jobbar jag inte själv längre, men de jag pratat med om detta säger att de hellre hade haft en sammanhängande ledighet på 3 dagar till pingst, 1:ste maj och ev. demonstrationståg kunde man väl haft efter jobbet, det är ljust länge på kvällarna denna årstiden

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem