Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Glädje

Glädje

Idag är jag glad. Varför?

Jo, jag har varit och vårstädat på mina föräldrars grav, sett en massa vackra vårblommor, lagat ris och köttfärs med tacokrydda, fått sjukpension för några månader sen, ska åka till Turkiet 1 månad första september, värken är lite mindre nu när det börjar bli varmt, planerar att åka till Fjärilshuset i Hagaparken, glad att jag kan gå själv utan rollator, har gått ner 25 kg sakta men säkert, osv.

Vad har ni för något som glädjer er i vardagen?

Dela gärna med er.

Det skulle göra mej glad att fler kan se små ljuspunkter i vardagen.

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4

Nu plockar jag upp en gammal tråd.

Hur har ni det med glädjen nu för tiden?

Själv har jag det lite si och så. Är lite ledsen för att jag börja
röka igen, men ska egentligen inte klaga. Det var ju mitt
eget beslut, ingen tvingade mej.

Annars så är jag glad. Har varit i Turkiet 1 månad och det var myspys.

Har eget rum och blir behandlad som en drottning.

Många trevliga ungdomar kommer hem och hälsar på och alla pussar min hand.

OBS! Jag är noga med min handhygien.

Massor med mysiga affärer och små matställen. Stor bazar 1 gång i veckan och den missade jag inte.

Gatuhundarna och katterna var väldigt fina, dom verkade inte lida brist på mat

Staden där jag var är inte så stor, den heter Manisa och där har jag min framtid.
Mår faktiskt riktigt bra för närvarande.

Min yngsta dotter har börjar få ordning på sitt liv, hon har träffat en ny man som både hon och hennes son trivs med, efter alla bekymmer hon haft med sin före detta.

Ser mycket fram emot en USA semester näst år, biljetten eller bekräftelsen finns redan i min ägo, kunde inte låta bli eftersom jag fick en verkligen billig resa, 4450 kr tur o retur, med flyg från Köpenhamn till Toronto och därifrån till LA, total tid 18 timmar vilket är det snabbaste på mina sju resor sedan 1999, och c:a 4000 kr billigare.

Äldsta barnbarnet Rebecca 19 år har fått ett au pair jobb i London, precis som min mor på 1930 talet och stormtrivs, kan tänka mig att hon stannar där.

Själv ser jag fram mot julen, årets bästa högtid
north! Oj vad jag blir glad för din skull.

När ens barn har det för jävligt så måste det vara en mardröm.

Jag har ju inga egna men har själv hamnat i jobbiga situationer som ung, så jag kan förstå.

Ibland har man tur och gör bra klipp, som du med din biljett Ser fram emot vidare rapport nästa år efter din resa

USA har jag aldrig varit i, men en gammal kompis till mej sa jämt att varje gång hon var där så blev hon otroligt väl bemött av alla.

Vad spännande att din mor var där på 1930-talet och Rebecca ska dit på samma uppdrag eller vad jag ska kalla det för.

Julen firar jag inte speciellt efter mina föräldrar och bror vandrade vidare till nästa värld, men lite extra blir det.
Annons
Tack Nybambi

För mig är USA drömlandet nr 1 och har alltid varit. Likväl dröjde det tills jag var 60 år innan jag åkte dit första gången.

Ett underbart folk, gästvänliga öppna och stolta över sitt land, det finns hur mycket som helst att uppleva, men nu är det en speciell upplevelse, deras nationaldag 4 juli

Jag vill uppleva deras nationalism och sättet de visar det, önskar vi hade mer sådant i Sverige, men tyvärr blir det mindre och mindre.
Är du där på deras nationaldag så lär du få hålla i hatten ordentligt

Ja, nationalism märks inte av så mycket här i Sverige nu för tiden.

När jag var ung så viftade vi med flaggor och var glada.


Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem