Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Glädje

Glädje

Idag är jag glad. Varför?

Jo, jag har varit och vårstädat på mina föräldrars grav, sett en massa vackra vårblommor, lagat ris och köttfärs med tacokrydda, fått sjukpension för några månader sen, ska åka till Turkiet 1 månad första september, värken är lite mindre nu när det börjar bli varmt, planerar att åka till Fjärilshuset i Hagaparken, glad att jag kan gå själv utan rollator, har gått ner 25 kg sakta men säkert, osv.

Vad har ni för något som glädjer er i vardagen?

Dela gärna med er.

Det skulle göra mej glad att fler kan se små ljuspunkter i vardagen.

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Hello, verkligen härligt att se och förstå din livsglädje nu. Önskar dig all lycka i världen så det bara går framåt. Solen lyser och ljuset ökar, det gläder i alla fall mig starkt. Må gott och hälsa Fjärilarna, Madame Butterfly till ex. Hälsn, L.
Tack söta lagera för hälsningen. Det gör mej glad.

Jag önskar dej mycket sol och värme och jag lovar att hälsa Fjärilarna från dej.

Naturligtvis önskar jag dej det bästa också.

Den glädjen tycker jag vi kan sprida till andra, om dom förmår att ta tillvara den.

Jag är väldigt medveten om livets alla tragedier som drabbar många, men ge inte upp säger jag till er.

Mitt liv har varit väldigt mörkt många gånger men äntligen så har det vänt sen några år.

Det beror inte bara på "Fru Fortuna" utan med lite egen vilja så kommer man långt.

Styrkekramar till alla.
Nybambi, ingenting kan glädja mig mer än att läsa ditt inlägg, helt suveränt positivt.

Men jag år också glad att jag orkar cykla 15-20 mil i veckan på den skånska slätten med alla de gröna åkrarna och mängder med påskliljor bland annat
Annons
Nybambi !

Du är så glad att du springer väl och köper dig en ny kanin.

25 kg. är att gratulera till. Då syns det ordentligt. Försök nu att hålla stånd.

Själv är jag inte så glad som du, men nästan. Man vill bromsa livet vid 73 år så
att det inte rusar iväg så fort. Man vill liksom inte bli 80 år. Sitta i en gungstol och mata duvor verkar långtråkigt.

100 år vill jag inte bli för då kommer Kungen och Silvia med rollator och hälsar på.
Viktoria och Daniel är säkert skilda och bor inte i Sverige längre.

Estelle kommer kanske farande i en Ferrari och säger hej. Vem vet!
North! Så kul att se fler som har glädje.

15-20 mil på skåneslätten måste vara en dröm.

Jag hade nog gjort det i min ungdom och på mammas gamla cykel från 50-talet.

Att se rapsen blomma är något en stockholmare skulle uppskatta, men det finns ju maskrosor och tussilago som är lika gula i sin prakt.
Leiake! Tyvärr så kan jag inte köpa en ny kanin. Min ork räcker inte till.

Det är mer städning med en kanin än vad det är med en hund eller katt har jag upptäckt med åren.

Jag har ju haft olika djur sen jag var 10 år och mitt liv känns lite knepigt utan.
Är en liten hönsmamma som tvekar att låta andra passa mina småttingar.


Löjligt. Javisst.

Leiake, du blir aldrig gammal med din käft. Tänk inte på slutet utan tänk framåt.

Du är grabben hela dagen.
Jag tror det är en muslim som skrivit följande. Dom är kanske inte skurkar allihop utan dom har hjärta i kroppen precis som vi.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04419.jpg
Leiake! Det var bra minne du har. Jag är muslim sedan 10 år och jag är inte konstig för det.

Hoppas du inte tror att jag blivit någon fanatisk person utan det är min egen tro liksom kristendom, judendom osv.

Det är upp till var och en tycker jag, så länge man inte försöker övertala andra.

Vad har du för tro själv, innan jag blev muslim så var jag ateist.

Det beslutet mognade i många år att konvertera.



Jag är ateist. Det finns ingen Gud, det vet allah, men ändå tror dom på Gud. Om jag
mår dåligt så ringer jag 112 för Gud har ingen telefon så han kan inte hjälpa mig.

Nu kan man visst ringa 118 100. Då får man också hjälp med lite av varje även
om det gäller själsliga bekymmer.
Kära Leiake! Jag har inga själsliga bekymmer.

Jag mår inte dåligt utan vill bara dela med mej lite.


Jag tror säkert att du ringer 112 när du mår dåligt.

Tror du att jag är en idiot som väntar mej att Allah ska svara.

Nog om det nu. Hur går det med kärleken i Mariestad?

Du skrev att du hade träffat en tjej. Nu är jag nyfiken på hur det blev .

Jag önskar verkligen att du hittar en fjälla som du kan trivas med.

Du verkar vara ganska social och kanske behöver du någon att dryfta dina tankar och ideer med




Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem