Onsdag 1 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Glädje

Glädje

Idag är jag glad. Varför?

Jo, jag har varit och vårstädat på mina föräldrars grav, sett en massa vackra vårblommor, lagat ris och köttfärs med tacokrydda, fått sjukpension för några månader sen, ska åka till Turkiet 1 månad första september, värken är lite mindre nu när det börjar bli varmt, planerar att åka till Fjärilshuset i Hagaparken, glad att jag kan gå själv utan rollator, har gått ner 25 kg sakta men säkert, osv.

Vad har ni för något som glädjer er i vardagen?

Dela gärna med er.

Det skulle göra mej glad att fler kan se små ljuspunkter i vardagen.

Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Leiake! Vill bara säga att du kan fortsätta med dina sarkasmer mot mej.

Förut hade jag min brorsa att tjata med.

Tyvärr så finns han inte längre, så jag uppskattar ditt tjat.

Ha,ha!

Du menar Kerstin. Vi är vänner fortfarande men det blev inget bröllop. Man är
för gammal för sådant. Jag trivs nog bäst ensam. Då får man bara ont i sina egna inälvor. Är man två så blir det dubbelt ont.

Varför du blev muslin är mig en gåta. Har du varit ateist så går väl inte det att ändra på. Då ljuger man ju för sig själv.

Det klarar inte ens jag.

Social är jag i det motto att jag är socialfall i egenskap av pensionär.
En belastning för samhället tyvärr, men jag vill inte dö just i år bara för att det
är lågkonjunktur.

Ohhh, Little Nybambi. Det kan man kalla för utmaning på högsta nivå. Synd för brodern i alla fall. Ha en bra dag/tid. L.
Annons
Leiake. Vadå för gammal för bröllop?

Åldern har inget med det att göra. Kärleken var tydligen inte tillräckligt stark.

Det är väl inte konstigt. Efter ett tag tillsammans så upptäcker man kanske att fiolerna inte stämmer riktigt.

Jag tycker att du ska sluta att fundera på varför jag blev muslim. Ditt förstånd kommer aldrig att begripa det.

Vadå socialfall? Har du inte din lilla pension att falla tillbaka på? Vi som har det ska vara väldigt stolta.

Många kramisa till Leiake och Lagera.
+
På tal om glädje och livskvalitet. Under mina år i Liberia jobbade jag ihop med en engelsman som var en skojfrisk person. Vi talade om just livskvalitet varvid han frågade "Have You had Your three S this morning ?" Engelska kunde jag men detta begrep jag inte. Han förklarade då "Shit, shave and a shower." Har man dessa tre S då har man livskvalitet menade han. Det ligger nog något i detta om man tänker efter.
alsv! Nu måste jag erkänna att mina språkkunskaper är lika med noll.

Har du lust att översätta till svenska. Jag har inte den förmågan att göra det.

Hoppas att du inte förklarar mej som en nolla som en del andra.

Tackar på förhand.
Sakta men säkert så har jag tänkt efter och min slutsats är att:

Glassbilen tjatar otroligt mycket, barnen skriker, varför viss ingen respekt, mitt favoritbröd är slut på affären, det behöver regna, somliga uttrycker sej galet men menar inte att vara elaka, försökt glömma Intenet Start, läser i bakgrunden, ifrågasatt av vissa, stor människokärlek. Älskar djur.

Vill någon ha hjälp med passning av hund eller katt i sommar, hör gärna av er till en som har stor erfarenhet av djur.

Ersättning vill jag inte ha, utan det ända jag vill är ersättning för mat till djuret.
Ska vara försäkrad och vaccinerad.

Knepiga småttingar kan jag jobba med.

Svara Nybambi om intresse finns.
På tal om engelska och språkförbistring. Om jag skrivit den förut så hoppa övrer bara. En svensk familj från Skåne satt på ett tåg i England med sin lille treårige son, en söt liten krabat. Mitt emot dem i kupen satt en engelsk dam och tittade på den lille gossen, till slut sa hon på engelska; Oh what a handsome face!. Varpå den skånska mamman generad svarade;Naj ja tror de va min man! Så kan de vara, skånsk dialekt är inte att leka med. Trevlig kväll, L.
Hej Nybambi.

Vad engelsmannen menade med att man måste ha tre ess varje dag för att känna att man har livskvalitet. Det blir ju inte lika skoj översatt till svenska, men man skall besöka toaletten, raka sej och duscha.

alsv
alsv !

Så heter det inte. Kvinnor behöver inte raka sig varje dag på hakan i alla fall om dom är under 70 år, därefter behövs det göras två ggr./dag

Livet är ÄTA-SKITA-SOVA det blir ÄSS. Du har missförstått.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem