Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nationaldag Monarki Firande

Nationaldag Monarki Firande

Hejsan!

Här tänkte jag mig en debatt om hur man skall eller hur man har firat Nationaldagen och om Monarkins framtid och ev.vad som just utmärker Sverige/Svenskar mm.

Själv tycker jag att tjafset om kungens vara/ickevara är larvig och att det är lika larvigt att en del grupper tror att just dom är äkta svenskar och har ensamrätt till Svenska flaggan mm.

Håll er gärna till forumsreglerna..

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: «1 2 3

hehehe

det där var kul faktiskt
Liz:

Ska jag bli imponerad av att du klarade av att sno mitt ret från nån annan tråd?
Los Lovos:

Ja det tycker jag. Kanske du blir mera ödmjuk då ?
Annons
Liz:

Jag har en bättre idé, skriv någonting eget istället för att kopiera andra.

puss!
Hej igen!

Nu har jag lusläst alla inläggen och det var ju inte rilktigt så här jag tänkt mig debatten..ehhhh...?

Det var ju inte hur sverige styrs eller om det är rätt eller fel mm..

Det var ju mera om Vad som utmärker sverige och vår nationaldag..

Ska vi ha ha daladans med knätofsar eller ABBA eller Magnus Uggla som förebild för Sverige..?

Eller ska vi ha våran enorma snart raserade välfärd som förebild för nationaldagen..

Eller att Gustav Wasa gjorde proceduren kort med Svenska kyrkan...mm..mm

Kanske att vi hade Per Albin Hansson som förebild för det Svenska folkhemmet...?

Eller att våran fackförening är bland de starkaste i världen...`

Eller att alla har rätt till mat och tak över huvudet enligt socialtjänstlagen..?

Ciao!
Los Lovos och Liz tycks ha en egen debatt, men jag anser att en nationaldag det skall vi ha, men den skall ligga på midsommarafton. Inget uppstyltat firande utan många människor är ute och festar om på ett naturligt sätt. Vi firar inte gamla unkna kungaätter eller gulnande protoll utan ljuset och värmen. Dé ni gott folk vore nåt!
Göcke förstår jag mig inte på som anser att vi år 2005 skall kunna ärva ett ämbete. Vi lever ju i en demokrati och därför vore det bättre med en folkvald president.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem