Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Husby

Husby

Hoppas vi kan hålla denna tråd inom reglerna för IS forum

Tragiskt det som nu händer i Huseby, och som tidigare upplevts i många andra städer. Var har föräldrar ansvaret tagit vägen, och var har respekten för polisen tagit vägen?

Stenkastning mot polis, ambulanser och polis kan aldrig försvaras, och de skyldiga skall tas om hand och få kännbara straff.

Polisen får utstå detta i sin dagliga tjänsteutövning, och efter att många poliser i Huseby blivit skadade så nämns det inget om de kriminella gängen, däremot får vi läsa om polisens övervåld, istället för att vara tacksamma mot dem som är tillsatta för att hålla lag och ordning på våra gator.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Undrar om ungarna som gör detta är medvetna om vad de egentligen gör. Det är område där många har lite pengar eller rent av lever riktigt fattigt. När ungarna tänder eld på bilar, containrar, skolor, krossar glas i butiker och hem så är det någon som måste betala. Om du redan då har dåligt med pengar har du knappast några försäkringar och du är nu utan t.ex bilen.
Dessutom vilka föräldrar låter sina ungar vara ute efter midnatt när det är skolan dagen efter.
North !

Militärtjänst var bra för många ungdomar. Där har du rätt.

Då fick man lära sig att livet är att damma och bädda sin säng, samt skjuta på
ryssar med en gammal kulspruta.

Underförstått så pratar vi om invandrarungdomar som är sura på samhället för att
dom inte får några jobb bara för att dom talar dålig svenska.

Lär alla att prata svenska, så blir det lugnt. Det blir billigast så.
du har fel leiake, 77000 svenska ungdomar mellan 16 och 29 har varken pluggat eller jobbat på tre år. Bara en tredjedel är födda utomlands. Vem som utför dessa vandaliseringar vet vi inte fram till de är lagförda för dem. Men tar man in 5 och 2 av dem inte ens bor i området. Så visar det mer på att det är grupper som drar runt. Precis som det var i Göteborg och Malmö. I mina ögon ser det mer ur som styrda handlingar som ska se ut att komma från andra.
Annons
Vad hände? Denna tråd var låst i morse!
Är väl censuren som varit framme
north , orsaken var enkel , denna tråden är på gränsen vad jag kan acceptera.
och jag kände att jag måste få mitt sagt här innan ni kör tråden över styr.

är man inte mitt i smeten , kan man förvisso ha åsikter, men vet man inte vem som gör vad, borde man vara tyst. inte hoppa på med påståenden som man inte ens är intresserad att påverka. leiakes senaste påstående är riktigt typiskt i detta.
Ok jag förstår, det var därför jag skrev som jag gjorde i början. Hoppas om någon mer har åsikter att man håller sig inom reglerna, oavsett om man tror sig veta vad som ligger bakom det som pågår!

Har du tänkt på Göcke att om någon inte tycker om vad som skrivs, så kan man lätt skriva något olämpligt för att få tråden låst, ett problem som skulle kunna lösas genom att ta bort inlägget eller stänga av författaren under en tid, det känns lite tråkigt att en väl menad diskussion skall kunna saboteras för egen vinnings skull!
north , jag har inte intresse att sitta att refusera, och har inte den tiden , jag förutsätter att alla kan ta sin del i det hela.

att jag låste den var enbart för att jag var på jobb och ville få ut sanningen.
som vi vet med säkerhet från just arbetsförmedlingen. innan någon annan reagerar negativt.

jag vill ha tråden öppen.
men då får det inte bli påhopp på etniciteter.

vi har hög arbetslöshet , men en demokrati måste lösa detta genom dialog inte att vandalisera och bränna.

De som gör det ska lagföras för det.

Det är så en demokrati fungerar.


Jag måste hålla med om att polisen använde sig av viss övervåld. Man kan faktiskt använda sig av "elpistol" för att styra upp situationen på det bästa möjliga sätt när man har att göra med någon som hotar att attackera med den typ av kniv som fanns med i husby. Frågan kan ställas: Har inte svensk polis tillgång till elpistol?.

Snodden

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem