Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Husby

Husby

Hoppas vi kan hålla denna tråd inom reglerna för IS forum

Tragiskt det som nu händer i Huseby, och som tidigare upplevts i många andra städer. Var har föräldrar ansvaret tagit vägen, och var har respekten för polisen tagit vägen?

Stenkastning mot polis, ambulanser och polis kan aldrig försvaras, och de skyldiga skall tas om hand och få kännbara straff.

Polisen får utstå detta i sin dagliga tjänsteutövning, och efter att många poliser i Huseby blivit skadade så nämns det inget om de kriminella gängen, däremot får vi läsa om polisens övervåld, istället för att vara tacksamma mot dem som är tillsatta för att hålla lag och ordning på våra gator.
Antal svar på detta inlägg: 55
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

north, kan inte sägas bättre eller med klarare innehåll. Tyvärr ser vi denna utveckling i de flesta länder. Man undrar ju lite då och då vart mänskligheten är på väg. Kärleken till medmänniskan tunnas ut allt mer. Hälsn. L.
North !

Det heter Husby och inget annat. Huseby ligger någon annanstans.

Respektlösheten för Polisen är skrämmande. I min ungdom så var alla rädda för
polisen, men nu är polisen rädda för ungdomarna i stället.

Konstiga tider. Folkvandringen norrut går åt fel håll. Det är varmare söderut men
folk vill hit till den kalla nord och elda upp bilar.
Ansvar för sina handlingar är något jag är uppväxt med.

att bränna och förstöra andras eller gemensamma egendomar har jag aldrig något för.

sen får man ha vilken orsak som helst att ta till, det kvittar.

det är inte acceptabelt
Annons
Men förlåt mig leiake, men varför måste du i de allra flesta kommentarer lägga in en gliring av något slag? Exakt VAD spelar det för roll om det står Huseby eller Husby? En liten bokstav kan trilla ner på fel ställe, men hela Sveriges befolkning vet ju ändå vilken plats detta gäller, eller hur? Ha det. L.
Jag håller med föregående 4 talare, men (som Tony Irving i Let´s Dance säger) vi i den äldre generationen måste nog vara lite självkritiska, det är ju vi som upp- fostrat våra barn som i sin tur uppfostrat sina barn.
Något har gått helt snett och det gäller att försöka åtgärda innan det är för sent.

//bsv
lagera !

Man bör ju veta var kravallerna pågick. Dom kanske utbröt i Norge.
Rubriker på IS lagras i en databank för framtida behov av dagens ungdom.

Stavas det fel rubriker så blir det inte lätt att hitta.
Men nu var det ju rätt stavat i rubriken.
Tack Göcke, nu vet alla att det inte hände i Norge
Är det vi föräldrar som uppfostra våra barn eller är det dom styrande ? I detta land.
Dom kan ju göra vad dom vill utan att blir straffade.
En dagsedel är på sin plats!?
Jag tror mycket av detta beror på den slopade värnplikten, det var en bra skola där man fick lära sig respekt och disciplin, det lär de sig inte ens i skolan idag .....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem