Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte installera eller hämta fil

Kan inte installera eller hämta fil

Hej

Behöver er hjälp. Sitter på mina föräldrars dator. Någon har gjort något med den tror jag. Nu går det inte att se eller hämta pdf:filer på gmailen. En gammal pdf i en mapp går att öppna dock.

Jag tänkte köra IE 8 el 9, men den verkar ine hämta filen.

Vad kan vara fel?
Det verkar bara finnas en användare på datorn och den är administratör i alla fall.
Kan det vara något med IE-inställningarna?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Fast där behövde väl inte systemet rycka in? Det måste vara nån konflikt ja. Jag har satt AVG som avstängt och enbart en brandvägg - Comodo. Räcker det med Windows brandvägg?

De kör mobilt bredband, kan det vara något där? Fast det tror jag de gjorde sist de använde pdf också. Dock kanske inte samma
spara/spara som borde fungera , genom att högerklicka på länken tex hos Swedbank, funkar inte det så har du något strul i datorn

att läsa in en pdf i Acrobatreader kan hindras via popup och virusskydd

här kan jag inte gissa mig till vad du har hamnat i.
men en konflikt har du

Nej, det gick inte att högerklicka, då innehåller även den filen virus. Sjuka dator!!!!

Men märkligt att brors dator fungerar likadant
Annons
någon kanske har varit ut för detta,

jag skall fundera medans jag levererar en del jobb , är åter om någon timme

test med att högerklicka på en ljudfil här på IS och välj spara objekt , så får vi se om det är problem med andra filer också

http://www.internetstart.se/download_ljud.asp
Jag skulle testa med foxit, läste om det när jag googlade och systemet gillar inte exe.filer heller, de innehåller också virus.

Det är ju något med operativsystemet känns det som, eftersom det är ett sådant meddelande, jag vet inte hur jag ska visa.

Hmmm, man kan inte visa en fil här nej :(
Det är en sån där röd sköld med ett vitt kryss på i meddelandet. Därför ser det ut som om det är operativsystemet
Japp, det gick inte med en ljudfil heller, det är alltså samtliga filtyper som är ett problem då. Det är den där äkerhetsgenomkörningen som måste stoppas.
det kan vara detta som är boven , och har styrts av din brandvägg/virusskydd
i IE
internetalternativ/avancerat , fliken säkerhet, spara filer ???

eller under avancerat
Spara inte krypterade sidor på disken //ska inte vara förbockad
Spara inte krypterade sidor på disken var inte förbockad.
Under fliken säkerhet hittar jag inget om spara filer? Däremot undrar jag vad kernelläge är? Det är under fliken säkerhet. Den är ibockad. Tar jag bort bocken säger den att datorn är utsatt för risk? Vad är det egentligen?
Kernelläget hade dock ingen betydelse heller :(

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem