Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte installera eller hämta fil

Kan inte installera eller hämta fil

Hej

Behöver er hjälp. Sitter på mina föräldrars dator. Någon har gjort något med den tror jag. Nu går det inte att se eller hämta pdf:filer på gmailen. En gammal pdf i en mapp går att öppna dock.

Jag tänkte köra IE 8 el 9, men den verkar ine hämta filen.

Vad kan vara fel?
Det verkar bara finnas en användare på datorn och den är administratör i alla fall.
Kan det vara något med IE-inställningarna?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

du får nog se över ditt skydd hur det jobbar
commodo och AVG kan strula tillsammans
har din bror de skydden med??
Jag har avinstallerat Comodo, ingen skillnad.
Fast jag har själv haft de två i flera år både på min och föräldrarnas dator. Kan det vara någon Winuppdatering?
Annons
Här kan du nog få hjälp att lösa ditt problem:
https://support.google.com/mail/troubleshooter/2769160?hl=en#ts=276910
0,2754075,2754019
Fast det är inte Gmail som är problemet, inte en endaste fil oavsett var jag hämtar den nånstans ifrån, går att spara för då säger systenet att det är virus (efter att ha gjort en säkerhetsgenomkörning)
en känsla av att du har fått in något skit i datorn infinner sig

det florerade för något år sedan ett skit som låtsades skydda men var rena båget
när man sen försökte komma runt problemet så spärrades nog sagt allt i datorn

om jag minns rätt så döptes det till action attack, för att den spärrade just nedladdning av program osv
Så då har både mina föräldrar och bror fått det? Låter märkligt, men inte omöjligt. Ska googla lite på det och höra vad de säger. Det jobbiga är att jag inte kan testa nån virusscanning, eftersom jag inte får spara ner den. Det enda jag kunnat köra är windows defender, men jag vet inte vad den hittar och inte.

Förslag på åtgärd? Ominstallation, eller finns det något lättare sätt? Stickeer 50 mil härifrån, hem till mig imorgon :(
Hittade inget med det namnet
nej det heter inte så , men var en nick för att det alltid svarades med att det var virus i händelsen man ville utföra
och att de lovade att ta bort det om man betalde osv
ibland så kom det även upp en trekantig sköld i aktivitetsfältet och varnade.

malwarebyte antimalware som en del refererar till här på IS , brukar kunna ta bort det

jag har inte sett det på flera år, så minnet har svikit mig. tills nu.
Men hur kan jag spara det då? Jag får ju inte spara exe-filer? :(

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem