Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Veckans Brott

Veckans Brott

I kväll 21:00 på Svt 1 så har Leif G.W. Persson lyckats få dit Sture Bergwall ,Göran
Lambertz och Johans pappa.

Detta får man ju inte missa.

Om nu Bergwall är oskyldig så måste det ju finnas skyldiga till dessa mord eller
försvinnande. Konstigt att inget har uppdagats efter så många år.
Antal svar på detta inlägg: 9
Ja det är konstigt, men troligtvis så lade väl polisen inte ner så mycket möda på fallen eftersom Tomas Quick erkänt sej skyldig till dessa mord. Varför han erkände dessa morden är en gåta. En sak är väl klar att han inte var sej själv efter den intensiva medicineringen han blev utsatt för. Tveksamt om Säter erbjöd den behandling som Tomas Quick behövde.
Gisa vem som INTE kommer att se programmet? Just det, undertecknad. Den mannen har ju bevisligen ändå tagit livet av folk, och hans hånleende och hans krav på olika fördelar på anstalterna och vid rättegångar som hållits har inte gett något större förtroende för den svenska rättvisan direkt. Kan inte hjälpas, men så får det bli. Hälsn. L.
Detta är ju en rättskandal som saknar motstycke. Men det värsta av allt, dom verkliga mördaren går ju fria utan att straffas.
Annons
Kan det vara domstolens uppgift att ta reda på om man har mördat någon som man säger att man har mördat.

Det måste ju vara förhörsledaren som skall utröna om detta är sant. Ingen annan
kan veta det bättre än han. Förutom mördaren själv.

Är man i Falun en bestämd datum och tid, så kan man knappast mörda någon i
Kalmar under samma tidpunkt.

Då skulle jag ana att den figuren jag förhör är sjuk. Väldigt sjuk.
Det var ett långt program om denna Bergwall och hans bravader. Nu är jag mer
förvirrad än innan.

Plötsligt var det en massa psykologer på Säter som gick i terapi hos varandra.
Dom verkade behöva mer hjälp än Sture Bergwall själv.

Dom var tydligen en sektliknande församling som styrde och ställde helt fritt.

Minnesfunktionen hos en människa är nog inte igång riktigt förrän man är en bra
bit över 3 år gammal. Jag har vissa fragment i hjärnan av denna tid, men dom är
suddiga. När man är 5 år fäster det rätt bra. Men på Säter trodde dom på att
1-åringar kom ihåg svåra trauman. Det var nog galet.

Många inblandade höll sig undan. Det verkar mycket oseriöst. Dom har inte rent
mjöl i påsen med andra ord, eller så skäms dom så förfärligt.

Dom får inte släppa ut Bergwall. Det kommer dom att ångra i så fall.
leiake!
Du har helt rätt!
Är det några som ska spärras in är det dessa psykologer!!!
Dom är ju sjuka och livsfarliga!
För att dömas skyldig pratar man ju normalt om att bevisningen skall vara stark och utom all rimlig tvivel. Detta torde ha gällt när Bergwall fälldes för 8 mord.
Samma kriterium torde väl också ha gällt när han friades. Hur i herrans namn kan man komma fram till två så diametralt olika slutsatser ? Leif G W Persson är inte någon blyg person och inte rädd för att åka dit på ärekränkning. Visserligen nämnde han inte någon vid namn, men hans påstående att när två grupperingar av dårar sammarbetar så kan slutresultatet bara bli ett. En lysande slutsats.
Om den tillsatta kommissionen kan komma fram till något som stagar upp det svenska rättsväsendet skall bli intressant att följa. Hur som helst har jag svårt att tro att någon kommer att ställas till svars för denna rättsskandal.
alsv
Du har helt rätt!
Vi har ingen rättssäkerhet värt namnet!
Precis som Leif G W Person sa så har dessa psykologer vittnat i andra rättegångar och oskyldiga har dömts!
Dagligen sker det domar där ord står mot ord men där rätten anser att en är mer trovärdig än den andre! Hur det kan vara utom all rimligt tvivel är obegripligt!
http://korta.nu/3fnh7

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem