Onsdag 19 januari 2022 vecka 3
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Rälsen är dålig

Rälsen är dålig

Stockholms räls är sliten. Dom är inte ensamma. Kinnekulletåget är inställt
till den 15 Juli. Där kan man snacka om dålig räls.

Hade den inspektören som visas i videon sett kinnekullerälsen så hade han
svimmat. När tåget gick så gungade det fram som en eka.

Det blir mycket räls att reparera i hela Sverige. Har vi råd med detta. Kan vi
inte köra bussar med tre släpvagnar i stället som bara stannar vid stora vägen
och inte kör in i samhällena.

Det finns i Australien. Lastbilar med 3-4 släp.

http://korta.nu/kcv78
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja du leiake det är nog så , åk inte tåg. Nä skämt å sido så är det dåligt underhåll. Som gammal bes man på banverket vill ja nog påstå det vart sämre sen trafikverket tog över .För hade man alltid en stråkansvarig å vända sig till om man tyckte han borde komma ut å se på dåligt spår . Som besiktnings man har du vecka månad år som man kan anmärka , man har en handdator med sig sen tanka man över den i ett system som hette Bessy. Där kan ingen ändra vad ja skrivit in . Det görs bara säkehetsbes i dag tyvär drog dom in underhållsbes , som ja anser var helt tokigt var en bra arbetsplan för ansvariga. Sen undrar ja lite varför inte bes man inte stänger av spåren om han kommer till samma ställe gång på gång å inget gjorts kan det va så illa att dom inte törs ? Jobbar ju åt den som fått anbudet vilket ja anser helt fel skulle va en egen enhet fristående .
Jocke458!

Att bedriva infrastrukturen med järnväg som ett
vinstdrivande företag verkar nästan löjligt. Tillika har dom hackat sönder detta
i småbitar så att dom kan skylla på varandra.

Det måste vara frustrerande att jobba som besiktningsman och påpeka brister
som aldrig blir gjorda. Vad skall man med besiktningsmän till då.

Kinnekullebanan stängdes av helt. Då kan du tänka dig att banan var dålig.

Troligen är det lika illa över hela Sverige. Hur dom skall tackla detta underhåll
är mig en gåta. Det verkar hopplöst dyrt, men är ett måste.

Vi får jobba så länge vi kan gå utan stöd och betala mycket mer i skatt, samt
att höja biljettpriserna rejält.
Det är inte bara rälsen som är dålig. Stackars ansvariga. Dom går nog på
lugnande tabletter allihop.

http://korta.nu/m1lb6
Nu måste väl något hända inom tågtrafiken, annars är det skandal. Detta är mordförsök som dom håller på med.

http://korta.nu/xv4cq
leiake!
Situationen beror på två saker, dels avregleringen och privatiseringen!!
I England la man ut rälsunderhållet på entreprenad men efter ett antal olyckor och en massa tillfällen så återgick man till att underhållet sköttes statligt igen!
Då bestämde sig svenska politiker i alliansen att här kunde man spara pengar!!
Det är den förda ekonomiska politiken i alliansen som är orsaken till att man sätter människoliv på spel! Kommer det att hända mera olyckor?? Absolut! Det är bara en tidsfråga.....
http://korta.nu/6nrzb

Nu vågar jag inte gå över järnvägen längre, det kan vara farligt.

http://korta.nu/ckwju

Många blir nog skärrade när dom läser hur dåligt det är skött. Nu vill regeringen
ha snabbjärnväg i 350 km/tim. Glöm det för ingen vågar åka med.
Vi väljare måste nog säga ifrån nu, så här får det inte fortgå.

även vägarna håller på att falla sönder, körde sönder framvagnen igår på bilen, körde ned i ett hål i asfalten på en dubbelfilig väg , 1m långt och lite bredare än ett hjul smalt och 2dm djupt, alla berörda hade vetat om hålet men inte reparerat det.

nu sitter det en varningstriangel om gupp uppsatt

men var inte ifyllt ??
Göcke!

Jag tror på Vänstern och Socialdemokraterna tillsammans. Lite tveksam mot
Miljöpartiet. Dom vill att vi skall äta gräs och inte arbeta i fabriker som släpper ut
avgaser. Lite väl korkat.

Sverigedemokraterna är ju en nödlösning. Men tydligen finns det ett hat mot det
mesta i det gänget. Är inte riktigt rumsrena om man säger så.

Men kan dom hitta en vettig lösning tillsammans så kan det bli bra.

Alliansen har gjort bort sig i mina ögon.

P.S! Nu får du radera dig själv. Detta är politik.
Det är tydlingen CTC fjärren som gjort ett allvarligt fel när man inte stängde av spåret . Fick ju ett samtal från X 2000 föraren strax innan godståget spåra ur , kanske man inte skall sitta där som FJTKL (tjänstefel)Ja såg ju när ja jobba sista åren , att allt blev sämre,det går inte sitta bakom ett skrivbord göra underhåll. Sen kan man fråga sig hur en upp handling kan skilja 30 milj mellan exmpl Infra Nord å Stuktor ?
Vart två Göcke ta bort en Tack .

fixat

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem