Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Onedrive

Onedrive

Hej. Jag har mejlat en del viktiga handlingar till mej själv. Nu när jag ska skriva ut dom kommer jag till onedrive en del finns inte dom jag skriver ut blir suddiga. Kan man göra något
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

??? , har du mailat dem till din Hotmail adress så inte ligger de i OneDrive

någon tankevurpa har du hamnat i eller rent utav gjort fel.

blir de suddiga . låter det som för dålig upplösning av bilder
Hej, inte för att jag kan något om onedrive men det ser ut att vara någon slags lagringsplats. Om du kan skriva ner dina saker på ett vanligt tomt dokument så går de ju bra att skriva ut det sedan. Blir de suddigt när du skriver ut så låter de ju som att du behöver rengöra skrivarhuvuden etc . Det finns ju så många olika modeller så det är inte lätt om man inte har en liknande själv. Lycka till. L.
Aha, Göcke kan nog det där bättre, lycka till. L.
Annons
Dom är mejlade till Hotmail när jag klickar på dom kommer jag till onedrive. Dom andra mejlen öppnar som vanligt. När jag skriver ut annat blir det tydligt.
jag kan bara se det som att du sparat dem som bilder med dålig upplösning i OneDrive, och då har du gjort fel...


det du sparar (mailen är ju textbaserade ) och skall iså fall om de är text kunna kopieras till din egna hårddisk som text.

OneDrive , har du koppling till via din dator, eller Fone, eller padda.

de kopplingarna synkas med varandra , är det ett Word dokument skall du kunna öppna det i Word på din dator eller Word i office molnet osv
kentr10!

Det tog mig 6 veckor att lära mig OneDrive.
Läs denna länk och prova dig fram. Annars blir du vansinnig.

http://korta.nu/v8r49
Som Göcke säger, just detta med Word, enklaste vägen, men jag tänkte att det kanske inte var aktuellt i sammanhanget. OK hoppas de löser sig. L.
Jag har inte sparat dom i onedrive jag skannade dom och mejlade till mej själv.Nåt är fel kan det vara virus!
scanar du ett dokument så är det en bild i formaten , tiff/jpg/png eller vad du sparar dem i, alltså bitmap
alla dessa bilder komprimeras i olika grader om man sänder dem var för sig för att spara utrymme

försöker man skriva ut dem kan det bli pannkaka av allt

sammanställer man bilderna till en zipfil , så förändras inte bilderna eftersom de då befinner sig i en sk kontainer som aldrig får ändras .

orginalfilena kan funka att skriva ut, men det styrs av vilken upplösning man använt och om man använt färg/svart-vitt som metod för att spara filen.
hade jag scanat bilder/dokument, hade jag kopierat dem direkt till OneDrive
och aldrig sprungit vägen över att maila dem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem