Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorn är ingen TV

Datorn är ingen TV

Nu fick Radiotjänstmaffian något att bita i. En dator är ingen TV. Det hörs ju på
namnet.

Eftersom varje hushåll kan ha hur många prylar på en licens, så var det ju inte mycket att bråka om.

Låt TV gå på skatten. Vi måste ha kanaler som är fria från reklam annars får vi
ont i magen och kräks.

Lokala TV-4 nyheter saknar jag nog inte. Dom har varit undermåliga.

http://korta.nu/tv61r
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Fast det räcker ju om en i hushållet betalar licens och den licensen gäller ju även ute i stugan, husbilen och båten. Dessutom täcker den utflugna barn under en viss ålder.

/B
leiake, kan så vara, men vi snackar ju om ifall datorer ska betala TV-licens eller inte. Nog måste man ändå skilja på en TV-apparat och en dator. 24 stycken TV-apparater i hemmet drar ju ändå bara en ingång plus att någon skulle ha det antalet apparater är väl knappast troligt ändå. Vi får vänta och se. Morsning. L.
Om jag nu har en stor skärm på väggen att köra min dator i, är det en dator eller TV? Den är avsedd för mig att köra dator i, men går att se TV på (SmartTV)
Jag håller med Göcke. Bäst med TVskatt, och enklast
Annons
Igge-s, så blir det bra, har man en TV så betalar man licensen, men datorn ska ju eg inte blandas in där, vi kan ju inte rå för att tekniken gått åt det hållet. Lycka till.
vet ni , det är snudd på parodi detta,, merparten tittar tydligen på fotbollen via kanalernas tv-play , alltså via strömmande TV i sina sk datorer/smartfon/paddor

och SVT och TV4 delar sändningarna. nu sket det sig ju rejält för TV4 i sändningarna i natt.

ligger då problemet i att de inte såg det via en TV eller via en dator??

ändra lagen utan att snegla på teknikaliteter eller ordvrängning med det snaraste.

Det blir nog svårt att få till en rättvis TV-licens. Den nya tekniken går hand i hand.

Det vore ju bäst att alla med personnummer betalade en 1000:-/år. Då kan dom
glo på vad dom vill.

Man ser när man åker X2000 att dom plockar fram en liten dator och kör in sladden mellan sätena och är igång.

Netflix är populärt. Sist jag åkte så somnade min medpassagerare efter 10 minuter. Han behövde inte gjort sig besvär.

Min Mercedes är bra i bilköerna i Mariestad.

http://korta.nu/1vrg9
Jag testar min nya TV i min Mercedes. Den verkar superb. Många kineser vill
ha dessa bilar och givetvis egen chaufför.

http://forumbilder.se/DD3U9/12c393-041.jpg

Har man råd med en sådan bil och privatchaufför då har man råd med flera
TV-licenser.
Hur som helst är det väl så att får Radiotjänst inte in pengar så har vi snart inga fria radiokanaler att titta på. Klart det borde finansieras via skatten. Vore ju enklare då 99 % som sagt tittar på TV och bör vara med och betala.

Det som jag tycker är konstigt i alla såna här diskussioner är att man snackar om stat och radiotjänst som maffia och som någon utomstående part, när det i själva verket är vi (folket) som är staten och gör att det egentligen är vi som äger både radiotjänst och Sveriges Radio och TV.

Vilket i sin tur gör att om inte det kommer in några pengar till Radiotjänst så går inte ekonomin i hop för vårt bolag och vi har till slut inga reklamfria eller fria kanaler att titta på som Leiake själv säger.
Får reklamkanalerna bestämma så blir utbudet endast dåliga C-filmer varvat med
massa recept och renoveringstips som också innehåller reklam.

Nu kommer Netflix och stör ordningen, Den unga generationen har inga bestämda
tider. Vill dom se en långfilm så gör dom det på stubben.

Mina TV-tider är spikade. Kl 18:00 skall jag se Rapport om jag så skall krypa
fram till TV:n . Jag kan inte se Rapport på datorn. Det går inte.


Brukar sedan titta kl 20:00 på SVT om det är något trevligt.

Man kan undra varför jag har 60 kanaler, minst. Det är totalt vansinne.
En del kanaler har jag inte sett en enda gång.

Jag tycker SVT skall ha endast en kanal med lite varierat utbud och en fast nyhetssändning kl.19:30. Det räcker med tanke på allt annat utbud.
Den kanalen betalar vi via skattsedeln. Klart slut.
Men leiake, en sista fråga i saken, VARFÖR har du 60 kanaler om du inte tittar eller bryr dig om dem? Du måste ju ha ett köpesavtal nånstans för att få alla dessa kanaler. Här finns de runt 20-22 men som du säger man tittar ju inte på alla. Tillgång till Svt har du ju utan extra insatser. Eller hur? Lev o må. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem