Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Får inte upp sökresultat i Google

Får inte upp sökresultat i Google

Har Google också tacklat av i värmen? Jag får inte upp några länkar!

Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Alltså, leiake, ibland kan man nästan anse att du kliver lite över skaklarna, till ex ang en viss G Schyman, skulle då aldrig våga ens tänka tanken att beskylla en person på det sättet du gör. Beträffande datorskydd så finns det en hel del olika varianter, ju mer man tar in ju större risker för påhopp blir det då. Ha nu en bra dag och frys inte, 30 plus här nere igen. Hälsn. L.
Så här bra är Security Essential (aka Defender i win8)

***
När Microsoft lanserade sitt gratis antivirus Security Essentials för ett par år sedan, placerade det sig högt upp i testresultaten. Det var ett bra program som erbjöd ett gott skydd mot virus, spyware och annan farlig kod, med ett lättanvänt gränssnitt och utan att kräva för mycket av datorn.

Sedan dess har kvaliteten dalat, enligt de kontinuerliga tester som görs av AV-Comparatives och AV-Test. I de senaste testerna har Microsoft Security Essentials placerat sig längst ner i listorna. Enligt företaget är detta helt medvetet. Även om Security Essentials – eller Defender som det heter i Windows 8 – ger dig ett bättre skydd än ingenting, rekommenderar Microsoft numera att du helst skaffar ett program från tredjepart.

***
http://korta.nu/u85zm

Inte konstigt att den "braiga" antivirus programmet gör så att leiake gör "fabrikare" var varannan dag
Problemet är inte hur bra eller dåligt skydd man har. Problemet är hur man reagerar i olika lägen. En förbättrad surfattityd löser fler problem för er alla. Får ni ett nyskrivet skräp i dator, Har ni inget skydd hur ni än argumenterar
Annons
Ja Göcke det stämmer men Security Essentials (Defender i W8) som inger falsk trygghet och som leiake pratar sig varm för hela tiden, är att inviga folk i falsk trygghet.

Ett bra AV program och brandvägg är ett måste i dagens läge och Windows-maskiner om man ska vara ute på nätet. Man kan aldrig veta i förväg om just den sidan man vill gå in på är säker eller inte fören man var inne på den först.

Som du nu skriver Göcke så uppfattar jag att du kör helt utan AV program och brandvägg på dina Windows maskiner för du verkar ju vara helt säker på att du bara är inne på säkra sidor och att ingen annan ens vill komma åt data du har på dem. Inget illa menat från min sida, bara en liten undran.

Man ska klart inte förlita sig på AV-prog till 100% för jag tror inte (och är relativt säker på det) att de skyddar inte till max 100%, möjligen 60-70% bland de som är bäst.

http://korta.nu/cjd6t

Nu var det faktiskt drivrutiner vi skulle diskutera.
Nej för det var *** Får inte upp sökresultat i Google***

Men det problem är tydligen bara hos dig, tyvärr, och du fick ju olika tips men ingen annan mer än du vet vad allt du har på datorn som kan ställa till just det problem
Visst har jag ett skydd i mina datorer, men är ni snarstuckna i värmen, läser ni bara det ni vill se. Windows brandvägg och skydd är inte så dåligt som vissa vill få det till.
Även om det finns andra så behöver de inte vara den hjälp ni tror er behöva.
Windows erkänner det själva och rekommenderar tredjeparts AV-prog så bra är den då i alla fall inte.
Det tycks vara fler här som bara läser det dom själva vill...
lagera!

Gudrun Schyman är troligen hembrännare, sedelbrännare och skattesmitare, men
hon har en otrolig förmåga att komma tillbaka.

Det är olagligt att bränna sedlar. Hade jag gjort det offentligt så hade jag säkert
fått 5 år fängelse samt samhällstjänst på ett sedeltryckeri.

Däremot håller hon sig nykter. Det syns på hennes hår. Bra gjort när hon var så
nedgången.


http://korta.nu/5qw0s
DedaPera!

Det ligger mycket pengar att tjäna i dessa antivirusprogram. Många av dom blev
sura när Microsoft kom med ett eget.

Hur skall man veta att ett antivirusprogram är bra. Man skickar en "snäll elak kod". Fångas den är programmet bra.

Men det är uppdateringen det hänger på. Defender har 1-3 uppdateringar varje dag. Det är bra. Bättre kan det inte bli.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem