Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Får inte upp sökresultat i Google

Får inte upp sökresultat i Google

Har Google också tacklat av i värmen? Jag får inte upp några länkar!

Antal svar på detta inlägg: 42
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Som sagt leiake, grovt övertramp i saken oavsett allvar eller inte. Det där kan kosta mer än det smakar om (fel)-rätt person läser inlägget. OK, må väl ändå. L.
leiake

Windows erkänner ju själva att deras program är sämst:

http://korta.nu/u85zm

Att rekommendera MSE (aka Defender i Win8) är som att ge någon kondom med massa småhål i.

http://korta.nu/cjd6t



DedaPera!

Det skulle aldrig Microsoft säga. Att dom är sämst. Du tror väl inte på sådant.

Sedan jag skaffade Defender har jag inte haft några bekymmer med datorn i alla fall. Fabriksinställning har jag glömt hur man gjorde. Så länge sedan är det.

W8.1 är antagligen moderniserat till max. Jag tror datorn fixar sig själv när den
har ont. Nu skall vi bara se till att bli av med alla skurkar på nätet.

Dom börjar bli mer och mer sofistikerade. Det tycker jag är tråkigt. Det här med
ID-kapning är inte trevligt. Läste att Leif GW Persson har åkt på en faktura på
nästan 5000:. för en MC-hjälm. Tänk att dom vågar kapa den gubbens ID.

Skurken finns på foto vid utlämningsstället ICA Solna, men polisen "skiter" i detta.
Hur dumt och slappt låter det.
Annons
Alltså,, det var är slimdrivers uppdatareade min trådlösa nätverksdrivrutiner som problemet uppstog.
Harlekin33!

Vi glömde dina problem med Google. Förlåt!!!

Känner du att du tappat greppet så tycker jag en "fabrikare" är på plats. Då får
du sopat rent i alla dina konstiga program.
Som sagt och skrivet leiake så är ju MSE (Defender) längst ner i botten, sen kan du skriva som du vill men det är ju bevisat med flera undersökningar. Att du inte har gjort fabrikare på 8.an tror jag inte på.

Harlekin, kan du inte backa (Systemåterställning till tidigare tid innan den uppdateringen) om det är den som orsakade felet hos dig?
som jag skrev tidigare. man installerar något och glömmer att man har gjort det, och när man får problem , så är det svårt att backa

problemet har inte ett dyft med vilket virusskydd ni kör , rena nonsens

installerar ni något som administratör så åsidosätter ni allt.
mitt andra inlägg berörde det redan .

har jag 600 bärbara på 1200 användare och inga får in virus eller annat skit i maskinerna på ett år , då är det inte skyddet det jag skryter med utan att användarna har lärt sig handskas med sina datorer.

det är bara synd att Harlekin33 fick denna tråden att växa till något helt annat
jag hoppas bara att han har fixat till det nu..
Tack Göcke.

Jag är klart benägen att hålla med dig. Artikeln det hänvisas till om Microsoft-skyddets botten-napp i testerna är skriven för 9 månader sedan. Då var MSE allmänt erkänt som ett av marknadens bästa skydd. Leiake är också inne på att Defender gör sitt jobb på ett bra sätt. Det tycker jag också. Jag har MSE på min Windows / och Defender på 8.1:an. Har egentligen inte haft ett enda riktigt problem på nästan 2 år. ’Tkj’ måste ha fel just här.

Det enda som kan räknas som ett litet problem är att Spybot Search&Destroy ständigt hittar 4-5 ’kritiska’ filer, som sätts i karantän. Från början lät jag dem vara kvar där men började misstänka att de slapp ur ’finkan’. För just de som satt i karantän dök upp igen någon vecka senare. Började då eliminera ’brottslingarna’. De kom ändå tillbaka veckan senare. Nu får de sitta kvar i karantän på livstid!

Tänkte försöka följa den kloke PerAsks råd och använda Ad Aware istället. Det är svårt att hitta bara antispyware variant. De platser jag funnit har kombinerat o komplett antvirus- o antispyware-skydd. Jag vill ju behålla Defender o MSE som virusskydd och Windows brandvägg. Vill dock prova ett annat spyware program. Var inne och provade Sophos men tog mig snabbt bort. Det verkade mest ge problem!

Tack, annars, för alla goda råd och tips! IS är bäst!
Min nästa dator om nåt år blir en Imac. "Just sayin"

Harlekin33, de är inte bekymmersfria de heller

men fick du ordning på ditt problem Harlekin33

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem