Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

olagligt imorrn

olagligt imorrn

Nu är det dags, imorrn så blir fildelning olagligt samtidigt som cd o dvd skivor blir dyrare för att upphovsrättshavare ska få sin del av kakan. Men... om det är olagligt att ladda ner filer så varför ska jag betala för medierna då? Jag kan väl inte bränna sånt som är olagligt eller...? Hur har de tänkt nu? Jag fattar då ingenting. Och borde inte porrindustrin oxå få sin beskärda del? De har ju trots allt kanske den största delen av nedladdningar.
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det slog mig just att fortsätter det såhär så kanske all musik och film blir helt gratis att ladda ner i framtiden. Avgiften läggs kanske istället enbart på cd/dvd-skivor och mp3-spelare etc, som då naturligtvis blir hutlöst dyra. Eller man kanske får abonnera på avspelnings utrustningen?
Fajjer: Då köper man utrustningen eller skivorna utomlands så kan dom stå där med förlorad inkomst även den vägen!
Ja, på vissa ryska siter, till exempel, kan man ju ladda ner musik för 1$ per album! Fast det är väl olagligt för oss icke ryssar...
Annons
Hej och då!

Vad skall man annars ha internet till om man inte laddar ner saker som film, musik, program mm.

Det är ju det som är kul!

Snorre
Vill bara påpeka att fildelning blir inte olagligt det är fortfarande lika lagligt som idag!
Bara för att typ Sveriges alla tidiningar som inte kan ett skit skriver att fildelning blir olagligt så står det inget om det i lagen inte ens imorgon.(stor punkt)

Snorre Sprätt det finns både musik och filmer som du kan ladda ned gratis på internet har funnits i flera år. Kanske inte de senaste filmerna men det finns iaf. Och är helt lagligt.
Rob: Helt rätt. Vad saken gäller är ju att det blir olagligt med att ladda hem copyrightskyddad data.
Men man behöver inte oroa sig! Antipiratbyrån begår ju lagbrott när dom listar våra IP-adresser, så det är nog en ganska så meningslös lag i dagsläget.
Allting hänger på en dom som avgörs i uppsala i augusti eller nått sånt. Blir den killen frikänd eller bara dömd till böter så har inte polisen rätt att begära ut IP nummer från en operatör och på det sättet så kan de heller inte få tag på personen för att brottet har för lågt straffvärde. Så det är bara att vänta och se vad som händer. Förhoppningsvis går han fri och då kan vi fortsätta ladda ned som vanligt även om det står i lagen att man itne får.. :)
Hårklyverier.
Vist, fildelning blir inte olaglig, men komigen .. alla vet att fildelning=piratkopiering .. iallafall i verkligheten. Och ja, fildelning av upphovsrättskyddat material blir olagligare än var det tidigare var.

Hursomhelst .. jag hoppas att alla fortsätter att hänga på DC i all välmåga .. det är viktigt att visa civil olydnad här.

Precis som mången väpnad revolutuion genom historien har omkullkastat den ena tyranen efter den andre, så räknar jag med att nöjesindustrin (dagens tyran) blir omkullkastad inom några år.

Los Lovos :
fildelning kommer att finnas kvar eftersom det är en
fundamental del mellan datorer i ett nätverk.
Till det behöver man inte uppmuntra till civil olydnad.

Enklaste sättet att sänka en industri är att inte köpa deras tjänster (bojkotta). Inte att ta deras produkter.
Göcke:

Vi tar inte, vi kopierar deras produkter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem