Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Hur dum får man bli

Hur dum får man bli

......innan man blir omhändertagen.

Hon hade tre alternativ. Kasta lappen, riva sönder den eller ta ut vinsten.

Hon hade inte en tanke på att ringa Svenska Spel och fråga för då hade hon gjort
rätt och säkert erhållit hillelön. Nu får hon ingenting.

Nu hoppas jag att hon får ett kännbart straff.

Vi större vinst betalas inte hela summan ut. Det är en månads väntan så det fanns
god tid till eftertanke

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19486443.ab
Antal svar på detta inlägg: 5
Dumma eller inte, okunniga om dagens skarpa kontroller på spel och annat. även om den verkar vara inlämnad utan spelkort så måste man numera legitimera sig om man ska spela eller hämta en liten femti-lapp i vinst. Just av denna anledning du här tar upp. Men som sagt, alla vet inte hur de fungerar numera. Tur för ägaren då, det verkar som det är en storspelare tydligen. Ok morsning.
Märkligt om det nu är en storspelare att han/hon inte har ett spelkort!!
Förresten så påminner det mig om att jag och en kompis plockade spellappar i säckar på Ulriksdals kapplöpningsbana och sen satt vi en hel kväll och kollade om det var någon vinst! Ibland så hittade vi en vinst som farsan fick ta ut åt oss. Jag vet en gång så hittade vi 200:- vinnare på en som gav 16 gånger! Det var mycket pengar för oss 1957-59!
Annons
Exakt loket, det där med spelkort som är så inkört nu för tiden just av den anledningen, säkerheten alltså. Och som sagt, 200 kr då det var en storvinst. OK, vi får kämpa vidare. Ha det.L.
Detta är väl ett av skälen till att man numera kräver spelkort hos Svenska Spel. Det skedde i Okt 2013 och registreringskraven kom ju i somras. Det har hänt mycket inom säkerhetsarbetet hos Svenska spel. Jag kommer i håg när vi (på Tipstjänst/Svenska spel) fick förfrågan från polismyndigheten om en misstänkt bluff på stryktipset. Det var en (tror det var i Västergötland) som hade ett bolagsspel där deltagarna fick en kopia av spelkupongerna innan dom lämnades in. I och för sig kan man undra hur någon betalar för något sådant men det gjorde man tydligen. Spelen var "vilda" så om det skulle bli vinst blidde det en ordentlig hacka för var och en, men antagligen hade bolagsskötaren nog då inte "hunnit" lämna in kupongerna. Nåväl, jag fick i uppdrag att kolla upp detta, och det visade sig att spelaren inte hade lämnat in något spel på dom 5 eller 6 senaste veckor som vi fick kopior på de "bluffspel" som bolagssköteren lurat spelarna på. Han fick fängelse, vet inte hur många dagar det blev. Svenska spel har god koll på vilka kuponger/rader som lämnas in och dessa ligger lagrade digitalt och man har duktiga programmerare som snabbt kan ta fram enskilda spel.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem