Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Servicebok

Servicebok

Min servicebok till min Volvo är fullkletad. Sista servicen är alltså ifylld. Var får man tag i en fortsättningsbok? Eller hur gör man?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

du får göra en egen servicebok i excel Iggesörping
Ja, jag får göra det. Stämpeln på skärmen?
Jo, jag har en sån också
du har väl en surfbook att stämpla mot ..
Annons
Finns det verkligen serviceböcker kvar ännu? Tycker det mesta ligger ju i datorer och annat. Kanske bra att ha dock. Godnatt .
Dax att byta bil, med en nyare servicbok...
Bra jobbat Igge. Då kör du väl Volvon 400 000 mil. Det finns ju en sådan P1800 i USA
http://www.svd.se/naringsliv/motor/han-har-kort-sin-volvo-over-400-000-mil_
7333373.svd
Volvo räknar tydligen med att bilen är skrot efter 16500 mil, men då är Volvon precis inkörd
Visst är det så att all utförd service ligger i datorer men serviceboken är den enda historik som köpare i andra hand har enkel tillgång till. Kanske det går att skaffa fram en ny servicebok på bilverkstaden när den gamla tagit slut.
Nej, jag hittar inget sätt att få fram en fortsättningsbok till Volvo
Iggesörping, spara fakturorna du får när du servat bilen så har du ju dokumentation på all service du gjort.
Sedan är inte serviceboken så viktig som man tror när man byter in en bil med lång körsträcka.
Jad hade en Amazon jag bytte in som gått 20.000 mil och servicebok frågades det aldrig efter det är väl så att de räknar med att har bilen rullat så långt då har de skött den också som de skulle.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem