Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

Enligt tidningen Dator-magazin som kommer ut i morgon den 27 jan. så kommer Windows 10 att bli gratis. En uppgradering till OS 10 lär bli gratis för de som nu använder Windows 7 eller 8. Det har tidigare spekulerats om att det nya OS 10 skulle bli gratis för användare av OS 8, men att det skulle bli gratis även för de som nu har OS 7 var en nyhet.

Man kan ju alltid fundera lite över varför i så fall Windows nu också försöker att få med 7-orna?

Hur som helst, I MacWorld kan man nu i veckan också läsa om: "10 anledningar till varför OS X kommer att krossa Windows 10".
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

du kan gott ha kvar 8.1 om du gillar det OS ett

det är de äldre datorerna med xp/vista/w7 som man borde uppdatera
Än så länge löper det på friktionsfritt och pensionär du kan lugna dit tills den skarpa versionen gått ett tag och vi sett hur den verkar
Nej
Efter omstart så löper startmomentet bara runt i en loop och jag kommer inte in i Windows. Nu blir det en fabrikare till Win 7
Annons
mina grabbar, då känner jag mig lugn !!
Jag gav upp win 10. Något blev fel på datorn. Nu är det bara ca 160 uppdateringar kvar på win 7
Nilho

"Många är säkert nyfikna om det går att förbättra en dator även utan hjälp av en hammare? Vilken metod valde Du?"

Nä, hammare var ingen bra metod. Jag hade köpt en Win 7 skiva med produktnyckel från en spansk firma på Ebay, WorldExpressShop, tror jag den hette men jag var tveksam, trodde inte på dem! Skivan och 'nyckeln' fick ligga.

Efter all förföljelse om 'äkta' Windows så blev jag desperat och tog min gamla Xp-hårddisk, formaterade den och installerade Win 7. Datorn blev verkligen som ny! Efter några 'lyckliga' dagar tog jag mod till mig och gick ut på Internet för att aktivera programmet. Tyvärr så kom det omedelbart: Microsoft har blockerat denna 'nyckel'!

Så nu är jag inte på internet med min 7:a. 8.1:an får ta hand om den delen! Men behöver jag piggas upp så startar jag min 7:a (;

Swennews att köpa Windows OS den billiga vägen , straffar sig ibland

Men den i särklass bästa metoden är att byta en mekanisk disk till en SSD disk om man vill se en förbättring.
Det andra är då att öka minnet , men det ger inte samma upplevelse i förbättring

Eller att enbart installera om ett os , upplevs ju som en klar förbättring.
Eller att installera om en säkerhetsbackupp kan vara en upplevelse.
Jag har en jättebra dator och kör med 8.1 som fungerar alldeles utmärkt.
Datorvärlden verkar det ha gått hysteri i! Det jagas hela tiden efter det senaste, kosta vad det vill! Bara för att tjäna nån sekund!
Jag anklagar ingen men det är onekligen ett intressant faktum vad som driver människan till det?
Om nu datorn fungerar bra vilket den gör hos de allra flesta, varför måste man då jaga det senaste?
Dom ända som tjänar på det är ju dataföretagen!
en bra iakttagelse loket55
Blev intresserade och installerade W10 på en HD som jag hade liggande.
Jag gjorde en ren installation dvs. startade från media och allt fungerar hur bra som helst i alla fall tills vidare.
Första intrycket är riktigt positiv, jag tror att W8 blir sparkade till historien med andra Microsofts floppar som ME och Vista.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem