Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vilks

Vilks

Jag förundras över det enorma polispådraget ikväll.
En i mina ögon ytterst medioker konstnär höll i kväll en föreläsning om yttrandefrihet! När blev han en expert om det ämnet? Var det överhuvudtaget nödvändigt att han föreläste? Pratade just med en i telefon som var närvarande och hon tyckte att det var skit!!
Jag hoppas att han får betala ur egen ficka för polispådraget för han har ju själv satt sig i sin situation!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Harlekin33 det är nog för att dom kritiserar en tro som inte tål andra människors trosuppfattningar, man skulle inte behöva polisbevakning för detta i ett modernt samhälle.
Vissa industriledare hade ju tillstånd att bära vapen på sitt jobb och privat på 70-talet. Hur är det i dag? I så fall kunde ju vilks åxo bära vapen, så kunde dom minska ner på bevakningen.

Kan vara lite svårt för Vilks att försvara sig mot 1.2 miljarder muslimer där 300 miljoner är extremister, jag tror att för våran egen skull att vi ställa upp för varandra, det gör muslimer i hela världen, dom är bröder i vått och torrt.
Annons
Bertil99 Alla muslimer är inte eniga se bara på stridigheterna mellan Sunni och Shia muslimer så det där att alla muslimer håller ihop är fel.
Jag har träffat många muslimer som kör Taxi i Sverige s.k. sjukresor jag åkte 2 gånger i veckan till Onkologen i Lund för palliativ cancerbehandling och de jag mötte var både artiga väl pålästa och omtänksamma när man väl lärt känna dem så märker man att de har samma drömmar om fred och frihet som vi har och vill bara leva och tjäna sitt uppehälle Och framför allt märkte jag att den mänskliga friheten ser likadan ut för en muslim som för mig som Svensk. Flera stycken har jag åkt med flera gånger så jag har verkligen fått vänner bland dessa invandrarchaufförer och det är jag tacksam för Vi kan prata öppet om allting och så mycket jag lärt mig av dessa Det gäller bara att övervinna rädslan och ta kontakt för du blir fort vän med dem. Bättre en invandrarvän än en tio främlingar.
Bra skrivet Seal. Självklart så vill merparten av dessa leva som vi men med sina värderingar och sin tro. Låt dem göra det. Det är ok för mig.
Ja, PerAsk, de är rätt att ha sin tro och värderig, bara de inte bryter mot Sveriges lagar, så har de samma yttrande frihet som alla andra i en demokrati !

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem