Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vilks

Vilks

Jag förundras över det enorma polispådraget ikväll.
En i mina ögon ytterst medioker konstnär höll i kväll en föreläsning om yttrandefrihet! När blev han en expert om det ämnet? Var det överhuvudtaget nödvändigt att han föreläste? Pratade just med en i telefon som var närvarande och hon tyckte att det var skit!!
Jag hoppas att han får betala ur egen ficka för polispådraget för han har ju själv satt sig i sin situation!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Varför ska han betala ? för han har en egen åskikt,har kommer muslimer o bygger osero inte betalar dom själva,nä det gör staten
Även jag har en åsikt!
Alla har en åsikt !men farför ska Villsk betala då ??
Annons
Därför att det finns ingen anledning för honom att hålla en föreläsning offentligt!
Han kunde skriva en bok eller en artikel eller ett inlägg i en tidning i stället eller vad som helst!
Men han ville dra uppmärksamhet på sig vilket kostade miljoner helt i onödan enligt mig!
Jag håller till stor del med loket55. Såg på tv igår där någon Mattsson från Expressen intervjuades tillsammans med säkerhetschefen på universitetet.
Mattsson var ju påstridig och tyckte att yttrandefriheten var viktigare än säkerheten var stolt över studenterna som tyckte likadant.
Då tycker jag att Vilks skulle fått prata var som helst och utan någon polisbevakning för med deras resonemang så kan man ju säga att händer det något så gör det och då är det inte mycket att göra åt utan detta får ske.

Sedan kan jag också undra över Vilks. Varför måste han sticka ut och provocera på det sätt som han gör och vem är han att döma?
Hm, Vilks eller inte. Undrar vad en viss person menar med "åskikt" och "osero" i sammanhanget. Ingen panik, bara lite nyfiken. Hälsn.
Yttrandefrihet och tryckfrihet, är tillåtet i en Demokrati,
men det finns undantag : Att sprida rasistiska åsikter och
Hot mot folkgrupper hör inte till i en Demokrati och faller då
inte heller under tryck och yttrandefriheten.
Loket skäms,det står ligganande,dom som vill framföra sin åsikt,med koppar i sina händer o inte an betarar dom nå,Demokrati är ett rättvist samhälle,inte nått man sätter pris på som du Loket !!
Lars Vilks och Geert Wilders är nog männen med störst polisbeskydd på planeten!?
mickel
varför ska jag skämmas? För att jag har en åsikt? Sen fattar jag inte vad du skriver!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem