Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Heja London

Heja London

Min favoritstad skall arrangera OS, men ur skall tunnelbanesystemet klara av en sådan sak?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Min favvo-stad me!! LOVE LONDON ! :D
Dom tar bort tågen,så får folk gå till fots,i tunnlarna. He,he
London är trångt innan,men hur blir det nu.Sardinburk.
London är helt rätt!
10 tunnelbanelinjer kommer att serva Olympic park, nio av dom finns redan och den 10:e är på väg, se följande länk http://www.london2012.org/en/bid/best+ever+games+transport/. Nu gäller det att boka hotellrum!
Annons
Hum... glädjen blev lite rumphuggen...
Ramon

Du är lite snett ute som vanligt...........
Gunn, nej förlåt Veronica,
tvärtom. Inget gör mig mer övertygad om att åka till London OS och resa till Olympic park med London underground. Britterna knäcks inte av det här. I decennier har fega kräk försökt, nazisterna på 40-talet i Blitzen, IRA på 80-talet.
Terroristerna uppnår aldrig någonting, annat än att oskyldiga sätter livet till. London är en av världens vänligaste och hippaste städer och det är tragiskt att människorna där nu drabbas. Det ska bli intressant att se om UD dennna gång förmår aktivera sin organisation och hjälpa de svenskar som högst sannolikt har skadats. Det finns nästan inte någon tunnelbanevagn i London denna tid på året där man inte hör någon tala svenska.

Vi kan slappna av nu! Göran Persson har avbrutit sin semester så nu blir det inga fler terrordåd. Tur att vi har en landsfader som tar sitt ansvar.

/Batting som kommer att kunna sova tryggt inatt.
Inte för att jag sympatiserar med nazism, men försök inte likställa regelrätt krig med terrorism. Försök inte jämföra Hitler med Bin Laden eller Bin Laden med Hitler .. Och försök för Guds skull inte jämföra GW Bush med FDR eller Blair med Churchill ..

Nota bene, "terrorister" har genom historien uppnått en hel del!
Många ledare har börjat sina karriärer som vad vi idag skulle kalla terrorister.. Men segraren skriver historien och därför kallas de i böckerna istället för frihetskämpar.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur..
Los Lovos: Nu beskrev jag inte Hitler som terrorist, utan som ett fegt kräk. Hans bombningar av London med V1 och V2 vapnen var terrorbombningar mot civilbefolkningen. Ett annat fegt kräk är Bin Laden och han är definitivt en terrorist. Varför man måste åberopa Gud för att markera en skillnad mellan FDR och George W Bush respektive Churchill och Roosevelt förstår jag inte. Ingen av de äldre herrarna var särskilt populära från början, Churchill häcklades som krigshetsare av Chamberlain och hans anhang, först när kriget var ett faktum blev han älskad - och efter krigsslutet utkastad från Downing Street. Roosevelt vampades av Stalin och orsakade därigenom att halva Europa förslavades under kommunismen - trots Churchills betänkligheter.
Tony Blair är den ende statsmannen idag av betydelse i Europa, resten är bleka figurer, vissa mer eller mindre korrupta.
Vad terrorister uppnår kan diskuteras, vad uppnådde Baader-Meinhof ligan, Brigate Rosse, ETA, IRA, osv, jo död och elände, men sällan sina politiska mål.
Påven Juius III, ja, han brände fingrarna i politiken, och drog sig tillbaka till sitt palats Villa Giulia med sin unge älskare Innocenzo del Monte. Det var kanske till honom han yttrade det berömda citatet.


Rättelse ovan
'respektive Churchill och Blair' ska det förstås vara.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem