Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Explorer och Expressen

Explorer och Expressen

Varje gång jag försöker läsa Expressen på nätet slutar Explorer att fungera. Övriga tidning som Aftonbladet och lokaltidningar fungerar det oklanderligt.
Har någon annan stött på problemet?
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej,låter ju en aning underligt även om det numera börjar bli allt mer bromsklossar på nätet bara för att man ska betala. Öppnar aldrig de där siterna bara för att de sprutar reklam,reklam,reklam etc. Konstigt ändå, testa en annan läsare kanske. Lycka till.
i expressens fall är det reklamen i toppen som är boven (flash)
Anade nog att det var något sådant.Börjar bli hopplöst att komma igång nu med vissa sidor, och då tidningar i synnerhet, deras kostnader ordnas ju rätt mycket med de där reklambilderna. Men det finns fler, och en bild som täcker hela sidobredden plus en hel del neråt, den laddas inte med blixten, oavsett vilken läsare och styrka man har, tyvärr blir det mer och mer så. Hälsn. L.
Annons
Expressen är supersegt på FF också! (Även fast jag både har AD/Flashblock)

spelar ju ingen roll att byta webläsare , orsakerna brukar vara att servern där reklamen ligger på är hårt belastad, för den ligger inte på expressens webserver.
Rolfe
Du får göra som jag gjorde. Aktivera utökat kernelläge under flike Avancerat i Internetalternativ. Då verkar det som att flash fungerar och Internet Explorer också
PerAsk
Jag provade och det tycks hjälpa. Tack.
Bra att det löste sig Rolfre. Och tack till PerAsk som håller sig uppdaterad..
Och delar med sig..
men jag har ju delat detta flera gånger men ni börjar väl att bli för gamla förstås
det skulle va det då PerAsk

håller med dig att det har varit uppe förut..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem