Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Itunes autostartar

Itunes autostartar

Hur hindrar jag Itunes att starta automatiskt när datorn startar?

Jag har inaktiverat autostart i aktivitetshanteraren, men nog attan startar den ändå. Hur göra?

hm
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kapten raj raj

Här har jag följt dina instruktioner och får då upp detta. Men jag ser inget som kan göra att Itunes startar.




http://www.ladda-upp.se/bilder/rrhfrtabzhfuhn/

brickan.. Såg i din första bild länk http://www.ladda-upp.se/bilder/wkdpudnrejqvj/ under Apple Computer Inc. > Itunes fanns "Preferences" alltså inställningar kan man inte ställa in något där så att den inte startar automatiskt?
brickan..

Har du provat följande:

1. Håll in Windows knappen på ditt tangentbord och tryck "R". Då får du fram en ruta som heter "Run" eller "Kör".
2. Skriv in "msconfig" och tryck Enter. En ny ruta kommer upp.
3. Välj den fjärde tabben som heter "Startup" (minns inte vad den heter på svenska.)
4. Nu ska du ha en lista på alla program som ska startas med Windows framför dig. Hitta iTunes och bocka ur den.
5. Passa på att bocka ur andra program som du heller inte vill ska startas med Windows. Ju färre program ibockade, desto snabbare startar din dator.
6. När du är klar, tryck på OK.
7. Efter du har tryckt OK, så kommer en ruta fram som frågar om du vill starta om datorn eller inte. Det spelar ingen roll vad du väljer, dina ändringar kommer bevaras.
Annons
Bandit: Det var så klart det första jag provade. Saken är den att Itunes inte finns med över program i autostart. Då hade det varit enkelt. Jag har i dag pratat med en 2 servicepersoner från Apple som har guidat mig i datorn och försökt lösa problemet i nästan 1 timme utan att lyckas. Det skulle höra efter med sina kollegor men stod även de helt frågande.
Har du provat detta då..

* Öppna kontrollpanelen.
* Välj maskinvara och ljud..
* Välj Spela upp automatiskt.

Då får du upp en hel lista på olika saker som man kan ställa in hur de ska öppnas/spela osv. T.ex. så kan jag välja att så fort min kamera pluggas i så ska Photoshop öppnas.

Kolla där om något är valt för iTunes..
jag måste hoppa in här igen

har just nu installerat iTunes , som jag inte vill ha, bara för att testa ,
och följande inträffar

under tjänster
startar Apple Inc sina tjänster:

Apple mobile Device service
Bonjoure-tjänst
iPod Service

klart som korvspat att ni måste stänga hela bunten om det skall sluta att starta.

men har ni genvägar på skrivbordet eller på andra ställen så är det inte samma sak som att de körs i bakgrunden.

testa och gör rätt /lycka till
och inne i iTunes , finns rutor att bocka i eller av för de saker som man inte vill synka osv
Göcke.

Jag har stängt av alla program från att autostarta som har med apple och/ellerItunes att göra.

Jag har även fått telefonsupport från två servicekillar från apple som har väglett mig att stänga av/bocka av alla rutor som kan dra igång andra program.

likförbenat startar Itunes av sig självt :-/

Det verkar stört omöjligt och killarna från Apple har mailat mig i dag om saker jag fått prova att göra utan positivt resultat.
Hur vart det för dig göcke???


Autostartar Itunes för dig?
nej när jag inaktiverade tjänsterna så outostartade de inte

däremot har de urkass avinstallation av tjänsterna/programen när man inte vill ha dem mer

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem