Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Itunes autostartar

Itunes autostartar

Hur hindrar jag Itunes att starta automatiskt när datorn startar?

Jag har inaktiverat autostart i aktivitetshanteraren, men nog attan startar den ändå. Hur göra?

hm
Antal svar på detta inlägg: 46
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Kapten_RajRaj .

Jag skulle vara tacksam för en guide i hur jag får bort Itunes från att autostarta

Med vänlig hälsning

brickan
Varför är det alltid virus för att det startar av sig självt tillsammans med att datorn startar? Någonstans i Itunes inställningar finns antagligen en liten bockruta eller något där det står: Starta vid win uppstart och som bara är att bocka ur.

Det finns i t.ex Spotify, många mailprogram osv. Alltså inte alltid virus.

Här kan man läsa hur man stänger av det (På engelska):

http://tinyurl.com/odgadkh
Bandit , att det är virus har ingen skrivit, utan att det startar genom att starten ligger i ett hack i registret (en skriven rad i registret) precis som de otyg man inte vill ha. som just virus och malware och liknande.

och får vi in saker i datorn som vi inte själva enkelt kan styra
då borde vi klaga eller bojkotta allt annat liknar phishing

samma sak är det med att alla idag ligger och känner av att du har sparkat igång din dator, fon eller padda . att funktionerna finns där för att du skall få en upplevelse kan man ju acceptera . men att kunna stänga av dem när det passar dig borde vara en självklarhet

en del program som startar och lägger sig i startraden har avstängningen i den ikon som kommer upp, genom att högerklicka på den brukar menyn komma fram.
Annons
Ursäkta men vad är problemet?
Om du behöver Itunes för din Iphone så låt det vara!
Vad gör det om starten tar ett par sekunder extra?
problemet loket55 ,
är att inga program borde få komma ut som sänker starten
den borde du ha ensamrätt att äga.

sist jag var inne i en seg dator hade personen 20st självstartande program
datorn tog en halvtimme att starta.
Detta får många att tro att dator är färdig för skroten och springer och köper sig en ny
Det är sant Göcke!
Det enda man behöver vid autostart är väl virusprogrammet?
Resten kan man väl bocka av eller?
Bandit: Nej det finns ingen liten ruta att bocka av för att Itunes inte ska starta när Windows (datorn) gör det. Den länk du skrev in handlar om när man kopplar in sin Iphone till datorn och då Itunes startar eller inte startar.

Loket: Problemet för mig är att Itunes ligger och tuggar vid uppstarten av datorn och att Itunes fönster hela tiden dyker upp och jag får klicka ner det. Jag vill själv bestämma vilka program som startar när jag startar min dator. Du skulle bara veta hur många omstarter jag gör på min dator.

Det är väldigt irriterande och det borde inte vara så att Apple lägger in såna saker som inte jag kan styra och gör att jag till och med tänker att jag köper en annan telefon nästa gång där jag själv får bestämma.

Nu har jag kontaktat Apple support som snart ringer. Men jag är rädd att inte heller de kan hjälpa mig. Men då ska de få veta vad jag tycker. Är väl grinig, men men

Men som sagt kan någon hjälpa mig med en guide hur jag går in i registret och plockar bort autouppstarten är jag tacksam. Jag kommer i så fall att backa upp mitt system innan för gardera mig i fall något blir fel. Alltså gärna en guide eller beskrivning
och Göcke: Hur menade du att spärra programmet med Norton?
Aha, då förstår jag!
Apple support borde väl kunna hjälpa till!
Men min erfarenhet av supporter är dom kan inte mer än vad jag kan!


om man kör det hederliga Windows programmet
mcconfig , så kan man stänga många program från att starta

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem