Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Näthat

Näthat

Näthatet tycks bara bli värre och värre. Vad göra åt det? Till och börja med kan man ju utrycka sig lite försiktigt själv när man gör ett inlägg!

EX Hen tyckte att Sveriges arbetare kunde sänka sina löner.Detta uttalande retade ju upp Sveriges arbetare särskilt som hens lön var 140000 i mån.

Svaren lät inte vänta på sig! Ett av dom snällaste löd!

" Sänk din egen lön gubbkäring"
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Bara för att en av de blå tycker att vi vanliga ska gå ner i lön och man kallar henne Gubbkärring är väl inte näthat.?
Gubbkärring är det detsamma som Hen ?

anonymitet och nät-hat är inte demokrat.

däremot att kunna ge någon sin röst för något under anonymitet, det är demokrati
Hello, det första , "gubbkärring" är väl närmast ett påhittat ord av någon med avsikt att retas, som sagt, att ge röst och stöd till den som behöver , där har man demokrati. Envishet är en dygd sägs det ju, han och hon sitter för evigt kvar här i alla fall,haha. Nu ut och skrapa is igen, kanske lite lättare idag. Hälsn. L.
Annons
Jag är en av de som gillat inlägget "Sänk din egen lön gubbkäring" Varför kan inte politiker ha samma regler som oss vanliga arbetare. Om jag blir av med jobbet pga arbetsbrist så får jag leva under de stränga a-kassereglerna. Det är ju inte mitt fel att arbetsgivaren sparkar mig pga arbetsbrist.

Men om en riksdagsman blir utröstad från riksdagen så får de leva generösa skattepengar.

Jag vill att om riksdagsledamöterna blir utröstade ska de gå direkt till A-Kassa, precis som när jag blir av med arbetet. Men det är tydligen skillnad på folk & folk. (Politiker & vanliga arbetare).
Kollektivavtal finns ju av en anledning?

Hej Brinken, klart att det borde vara samma rättigheter och avtalstillämpningar för alla och envar, det är ju en sida av saken här, medan däremot svenska språket håller på att få en tvivelaktig blandning på olika sätt, och på den nivån, jaja ! Klart du ska ha ersättning också förstås om arbetet försvinner.
Kollektivavtal BLAHABLAHA! Jag ser ingen skillnad mot att min arbetsgivare sparkar mig pga arbetsbrist. Och en riksdagsledamot som inte får sitta kvar får ju leva under helt andra regler ån för oss vanliga arbetare. Tydligen skillnad på om man är politiker eller arbetare.

Jag har blivit varslad pga arbetsbrist.
Om en vd får sparken!! Blir han 20 miljoner rikare!! De ni!!
öppna era hjärtan
Vad har själva ordet näthat kommit ifrån.

Troligtvis massmedja?

Det finns nog inte utan en kraftig kommentarer på ett provocerande inlägg.

Och håller svenska språket på att försvinna? Inte här i småland iallafall, här prata vi som folk.

Men allt mer så består halva meningen på svenska och avslutningen på engelska. Och hur prata ungdomarna? ??

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem