Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Näthat

Näthat

Näthatet tycks bara bli värre och värre. Vad göra åt det? Till och börja med kan man ju utrycka sig lite försiktigt själv när man gör ett inlägg!

EX Hen tyckte att Sveriges arbetare kunde sänka sina löner.Detta uttalande retade ju upp Sveriges arbetare särskilt som hens lön var 140000 i mån.

Svaren lät inte vänta på sig! Ett av dom snällaste löd!

" Sänk din egen lön gubbkäring"
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja vilken rätt har Hen att blanda sig i och ha åsikter om andra och andras lön.

Hen ska sköta sitt och skita i andra och får därmed skylla sig själv om han blir utsatt för s.k. näthat.

Näthat...

Går det inte att förbjuda kontantkort?
Eftersom näthatet bedrivs av vissa kontantkortsinnehavare?

Vad spelar det för roll om man är med i en telefonkatalog, det va ju alla förr i tiden!!!???

Näthatet är faktiskt ett stort problem då journalister och politiker blir hotade till livet på nätet. Vad ska man göra åt det? Ja, det finns ju olika vägar men helst inte ett Orwellskt samhälle. Kanske finns nån medelväg?
Annons
Alla kriminella, pedofiler och näthatare använder sig av kontantkort.
Det finns bara en lösning och det är man måste registrera dom och dom ska verifieras innan telefonbolagen lämnar ut dom!
Då får man bort det mesta!
Som sagt, registrering och bokföring av allt och alla, plus att man återinför beteckningen Han och Hon så angripna vet vad det handlar om i det sammanhanget. Jag anar ju att jag kommer att få en massa stenar kastade nu hitåt, men det får gå, åsikter är ännu fria i vårt avlånga land, en man är en man och en kvinna en kvinna, som tur är, annars blir det ju så att livet kommer att försvinna på planeten Jorden. Lev och njut. Hälsn.
Anledningen till att jag använde hen, var att det inte ska bli politik.
I vanliga fall finns inte hen, och finns det så förknippas det med kvinna.

Hen.....henne. och kan aldrik syfta på en man.
Att ta bort anonymiteten tror inte jag fungerar. Anonymitet är en förutsättning för Demokrati.
Du får ursäkta men jag tror inte att anonymiteten är en förutsättning för demokratin!
Det finns så många sammanhang där du är tvungen att uppge namn och personnummer så varför inte om man vill ha ett kontantkort?
Hur som, det ska ju numera heta det där ordet bara för att alla ska vara lika mycket värda, helt ok att värdera folket i likavärde, men ändå skulle ju jordens liv försvinna om det inte fanns hon och han, så är det ju sedan människan skapades. Vi får leva med våra tankar som tur är. Hälsn. L.
Loket55:

Hur ska man göra med Tails och VPN då?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem