Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Äntligen uppe igen

Äntligen uppe igen

Så är då sidan äntligen uppe igen!

Jag har, genom åren, gjort mig beroende av den här sidan och jag har alla mina viktiga bokmärken här. Därför har det varit väldigt frustrerande att inte kunna klicka på mina länkar så som jag är van vid.

För några år sedan var det någon som tipsade om hur man kunde spara någon slags offlineversion av sidan på sitt skrivbord så att man hade tillgång till sina länkar om sidan låg nere. Minns inte hur det var man gjorde, men kanske någon annan här kan lära oss igen?

Litet kritik måste jag också få komma med till er som är administratörer och det är att ni borde vara mera alerta att lägga upp information om störningar på Facebook. Sidan där verkar inte ha varit besökt av er under en ganska lång tid. Några stycken av oss var inne där igår och idag och har känt oss ganska vilsna.

Nu hoppas jag emellertid att sidan får vara online och stabil. Störningar kan man ju aldrig gardera sig för helt och hållet.

Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

otack är arbetets belöning.
till alla som har varit inblandade i att fixa problemet.
Åh !! Gode tid som jag har jobbat hela natten !! Trodde det var jag som
gjort något fel, det var inte långt ifrån att jag hade gjort en "fabrikare"
Jag och min Dator älskar INS !!!!
LuckySwede, tänk vad man blir beroende av saker och ting, instämmer i allt du skriver utom detta med F-B, där är man inte inskriven så det gör mindre här i alla fall. Men det lustiga är också att på Spray-E-posten Kan man inte svara eller skriva nya mail, men de håller på där med att försöka få till det, men den saken är mindre viktig för att man använder inte den siten så värst. Okay, stort tack till de som fixat till den här sidan nu som sagt, livet är återställt igen. Hälsn. L
Annons
Jag tror jag har kommit på hur det var man gjorde för att spara sidan på skrivbordet; åtminstone i Internet Explorer.

Man surfar in på IS och sedan väljer man Arkiv uppe i vänstra hörnet. Därefter väljer man Spara som och Hela sidan och sparar den på skrivbordet. Då har man tillgång till alla sina sparade länkar även om sidan ligger nere.

Och att jag är tacksam visar själva rubriken på min tråd!
Göcke, very good, nu leker livet igen, teknikens under-vägar äro outgrundliga , men bra att det löste sig, man blir ju beroende som en viss drogare, hehehe. Grattis. L.
Glad att kunna meddela att inloggningen fungerar nu igen.

Efter lite felsökande av Ballous tekniker (Ballou = webbhotellet där sajten ligger) kunde de konstatera att en tabell i databasen hade blivit korrupt vilket gjorde att inloggnings-kontrollen inte fungerade.

Tabellen är nu reparerad och nu fungerar inloggningen som den ska.

Ledsen för att det inträffade och ska be Ballou ta en extra kontroll av databasen så att allt flyter på fint framöver.

Tack till alla som hörde av er och stöttade! Skönt att vara tillbaka
LuckySwede , du fixade det , vad bra.

Jo man blir beroende lagera..
Hej. Jag raderade coocies och sparade webbplatser edge och då kom jag in på internetstart visserligen inte som inloggad men den värsta abstinensen la sig. Tack Daniel för din insats.
Fortfarande kan vi inte logga in på IS från Firefox. OK från Crome och Opera. Nåt förslag?
Testa med att rensa coockies och historik

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem