Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Facebook

Facebook

Var inne på Facebook idag och som vanligt så kommer det fram personer som man kanske känner. Då kom Leif Åkesson fram med foto och då blir man förbannad!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

vem är det?
Hade samma problem men det löste någon men hur vet jag inte.
loket55:

Du kände honom väl så här har du en lösning:

https://www.facebook.com/help/contact/228813257197480
Annons
Det är leiake som höll igång det här forumet.
Tyvärr så gör de inget utan styrkande bevis. Som att man är släckting.
Och att man har tillgång av rätt handlingar.
Något för oss alla att tänka på innan vi somnar in
Hello, tyvärr förekommer den här saken på olika siter trots all denna teknik som finns. Man tänker ju att det borde inte vara på det sättet i dagens snabba tekniska fenomen. Om man till ex söker på ett namn kan man få upp en adress där den aktuella personen flyttat från för länge sedan. Och finns det då ingen som tar hand om den aktuella saken då går det väl på det här viset. Ägaren till siten har ju inte tillgångar till alla uppgifter utan ett tips alltså. Hälsningar i regnvädret. L.
Jag ser nog inte problemet på det sättet som ni gör.

Säg att ni har ett fotoalbum hemma. En person som dör finns med i ditt album. Tar du då bort fotona på den avlidne i ditt album?

Jag tror inte det. Man behåller fotona som ett minne.

Varför ska man då ta bort en person från sociala medier då han avlider?

Själv så kommer jag inte att bry mig alls då jag avlider. Det berör inte mig, jag finns ju inte.

Ok,pedhan, självklart ska det ju vara fritt att välja, men tyvärr så börjar den allmänna tillvaron vara så skarp att det kan ställa till problem i sådan här fall, klart att ingen av oss behöver ju må illa för det, skulle däremot en nära släkting till honom kanske få upp sidan kan det ju bli lite trist om man ser det så. Men hur som, det finns värre saker i tillvaron, hälsn, L.
Nu kände inte jag leiake mer än på på det här forumet men jag tror att han bara skulle skratta över att går igen på Facebook. Gör en fabrikare var ju hans recept på allt.
Den är ändå en viss skillnad på att man har ett foto på en släkting eller familjemedlem som har avlidit hemma än att man blir erbjuden att bli vän av en avliden på nätet! Jobbigt inte minst för anhöriga och att hans sida finns kvar är ju inte heller så roligt. Jag har försökt att få bort den men det går inte då jag inte är en släkting!
Exakt så loket,,han var ju en kändis härinne, mycket mer vet man ju inte än att han blev dålig och somnade in. Minns inte om det någonsin förekom något om anhörig till honom, så att någon annan skulle kunna stryka bort olika namn är förstås inte att tänka sig. Lite underligt kanske, men tidens gång, numera är det inte lätt att finnas och inte. Klart som sagt sedan att man har sina anhöriga kvar på alla de sätt som fanns och finns. Tiden går, men minnena består. Hälsn. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem