Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Prostitution

Prostitution

Jag läste precis en artikel i Aftonbladet som handlar om unga tjejer som i praktiken säljer sex, men inte ser det så.

länk--> http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,670585,00.html

Det förefaller, om man får tro media, som om prostitution breder ut sig. Det som tidigare var förbehållet missbrukade "på gatan" har nu gjort entré i flickrummen. Via Internet och nattklubbar säljer unga tjejer sex utan att de verkar reflektera över vilket bagage det medför med tiden.

Varför, i vår moderna tid förekommer prostitution öht? Hur kommer det sig att allt mer "normala" ungdomar från välordnade hem kan tänka sig att sälja sina kroppar på det här viset?

Tidigare i månaden läste jag en kolumn i Expressen eller Aftonbladet, minns inte riktigt, där kolumnisten propagerade för att man borde legalisera prostitution.
Men löser det verkligen någonting? Skulle det kännas mindre smutsigt och faktiskt helt PK att arbeta som prostituerad om man betalade skatt och var med i en fackförening?
Hur kommer det sig att porrfilmsinspelning är tillåtet men inte prostitution?

Är det någon som har några tankar runt problematiken?

Själv har jag ingen personlig erfarenhet av prostitution och jag känner inga kvinnliga prostituerade. Däremot är jag bekant med ett par killar som har sålt sig både till män och till kvinnor, företrädesvis i Frankrike. De förefaller inte att må det minsta dåligt, är det vanligare att kvinnor mår sämre av att prostituera sig än män?
Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Ser inte porrfilm och prostitution som samma sak efter som en film skulle kunna ses som "konst" eftersom det är ett sånt medie och alla får betalt för sitt jobb. Medans prostitution är en tjänst som säljs en tjänst som är olaglig att köpa vet inte hur det är med att sälja.

Jag tycker det borde vara laglig just därför att då skulle de prostituerade få pension när de bli gamla och så skulle deras säkerhet nog öka. i Tyskland verkar det ju funka bra.

bra fråga om killar mår bättre än tjejer. Men det är oftast bara tjejers prostitution som lyfts fram i media och därför får det nog det att framstå som de mår sämre. Medans det är mer minderåriga killar i sverige som säljer sig än vad det är tjejer. Vilket den senaste undersökningen i sverige gymnasie skolor visade. Tycker att media borde lyfta fram det mer eller sluta skriva om prostitution alls. Men att folk som är minderåriga behöver sälja sig kan ju bara betyda en sak barnbidraget (eller vad det nu mer kallas) är för lågt. Allting har blivit dyrare men barnbidraget har inte höjts i samma takt. Socarnas fel.
Angel:
Jo, jag kan förså att du är förb-d, men det är ju upp till moderatorn att stävja sånt där. Jag vet inte vem LL är, men problemet blir bara att ni 2 kastar skit på varandras inlägg... och så kommer ämnet i andra hand. jag tycker det är fruktansvärt lågt att byta, eller ta andras nick!
zacko:

JA - detta med pajkastning är också ett problem , jag håller med dig. Vad skulle du själv ha gjort om någon skrev debattinlägg i ditt namn som Los Lovos gör ? Förstår du dilemmat `?

Är det NÅGON som på allvar läser och tar in vad föregående talare skriver ? Jag tycker de flesta gärna framhåller sig själva - men rel. få läser det som sagts innan även om de är böjda att hålla med. Istället är det väldigt vanligt att kritisera.

Rätt tröttsamt det också ,

tycker Angel
Annons
Angel nu har du ju helt gått från tråden skapa en ny eller fortsätt i de andra pajkastningstrådarna. Los Lovos har ställt några frågor han vill ha svar på så det är väl bara o ge svar på det eller inte.

Angel/superkvinnan(eller något av de andra nicken du säkert använder) du förstod inte förra inlägget jag skrev va? starta en ny tråd diskutera det du vill, los lovos ställde en fråga här, eller ja ett par stycken som han vill ha svar på eller diskutera så diskutera det. Eller skriv inget alls.
Liselotte visst du får tycka att jag har fel om legalisering av prostitution men kom iaf med ett motargument för varför det inte ska legaliseras. Att det är en skam är inget motargument.

Motargument ? Det säger ju sig självt Rob. Har man inte fattat varför, är man inte värd utrymmet här ens. Gillar du att bråka ??

Vilket konstigt Forum här finns bara bråkiga människor med konstiga åsikter...
Ge er ut i solen istället, det ska jag göra

Hoppas jag slipper ett oförskämt svar av nån lika jobbig person som Rob eller liknande. Kan du inte acceptera vad andra skriver ska du inte vara här Rob. Det blir dålig stämning på Forumet.

Vänliga Hälsningar Liselotte
Liselotte men du har fortfarande inte kommit med något motargument. Du bara klagar på vad jag skriver. Att skriva "Har man inte fattat varför, är man inte värd utrymmet här ens." är inget argument. Är det så du löser alla dina diskussioner? att undvika att svara på frågan? eftersom jag helt klart "Har man inte fattat varför, är man inte värd utrymmet här ens." så ska ju du förklara annars är det onödigt av dig att svara.

"Kan du inte acceptera vad andra skriver ska du inte vara här Rob." du gjorde ett påhopp på mig jag svarade så då är vi tillbaka till dig.
Men Angel då har hon ju missat hela grejen med en diskussion. En diskussion måste ha argument och motargument. och det enda som finns här är argument som får personangrepp tillbaka.

Och jag skulle uppskatta om du slutar kalla mig för Los Lovos eller något annat nick eftersom jag har huserat här som Rob sedan några år tillbaka.
NEJ!!!!!
dessa unga själar kommer att försent införstå innebörden av en korrupt marknad, där deras kroppar anses som kött i en butik, inget mer än en köttbit som används och äts upp om och omigen. (upprörd). Det är inte bara kroppen som säljs, även deras innersta väsen.
efter några år, då dom närmar sig medelåldern kommer bitterheten, då kommer dom att inse: det enda som kan hjälpa, är väl alkoholen eller knark. därav kommer svaret till varför prosituerade mår dåligt. det kommer senare!
när dom sitter ensamma hemma framför tv, då kan tårarna komma, då ingen ser.
det är ruttet att ett välfärdsland som Sverige har unga människor som säljer sig. Nej, nej, nej. det ska absolut inte legaliseras!!! det ska inte vara ok att köpa en själ!
det ska inte vara ok att köpa en kropp som om dom var slavar i ett s/m samhälle som tolererar sådant.
för då kommer nästa punkt:
skall tortyr legaliseras?
NEJ!!!!!
skall våldtäkt legaliseras om våldsmannen gifter sig med offret?NEJ!!!
skall mord legaliseras om offret velat dö?
NEJ!
skall knarK legaliseras, om langaren är *typ* DR Svensson?
((MYCKET arg mygga))
VARJE människa är en värdefull individ som skall respekteras!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem