Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Prostitution

Prostitution

Jag läste precis en artikel i Aftonbladet som handlar om unga tjejer som i praktiken säljer sex, men inte ser det så.

länk--> http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,670585,00.html

Det förefaller, om man får tro media, som om prostitution breder ut sig. Det som tidigare var förbehållet missbrukade "på gatan" har nu gjo...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 27
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Rob = Los Lovos:

Självklart är ni samma person, lika jobbiga, dryga och dessutom dumma båda två. I annat fall måste ni vara siamesiska tvillingar.

Tror du verkligen enda anledningen att hon inte svarar är att du har rätt ? Du är en sån snubbe som tror du "tävlar" när du diskuterar och tror du har " vunnit " när motparten blir tyst.

LoL

Debatter handlar inte om vem som tar mest utrymme eller skriker högst. I ditt fall är det ju ingen idé att argumentera eftersom du verkar ha en kronisk pajkastningsstörning.
Vem är intresserad av att debattera med en störd person ??

Lär dig lite om prostitution utifrån verkligheten istället, eller pröva själv. Se gärna också filmen Lilja Forever.

Liselotte:

Jag instämmer helt o hållet. Igen. Robban har mål i mun att sprida vidare sina nyliberala borgarkonvulsioner. Vad göra ?

- Ja inte svara å hålla liv i debatten i alla fall.

Låt han hållas, hitta på något bättre än att sitta framför datorn så tröttnar väl Robban så småningom..

Kram
/ Angel
Jag har haft internetstart som startsida i över 3 år och jag kan garantera att Rob och Los Lovos inte är samma person.
Eftersom att dom har många gånger haft diskussioner med varandra på forumet.
Och vad jag vet så verkar det vara 2 personer med mycket innanför kartongen.
Men det är ej alltid jag delar deras åsikter.
Personligen så tycker jag att det är väldigt tragiskt att det förekommer både manlig och kvinlig prostitution.
Jag har själv ett långt drogmisbruk bakom mig och jag har träffat många som har varit tvungen att sälja sina kroppar.
Bara för att tjäna snabba pengar eller har blivit tvingade till det av den personen som dom älskar över allt annnat.
Och det är något jag inte skulle vilja att min värsta ovän skulle behöva att bli utsatt för.
Det är ju bara att försöka sätta sig in i den situationen själv, att vara tvungen att låta någon okänd människa som jag ej känner någon attraktion till att ha sex med mig gång efter gång.
Det river upp väldiga sår i den människan.
Annons
Ja det har du rätt i Donne..mycket bra skrivet !!
Det finns även människor som är så trasiga genom bl.a incest att dom bara för att komma över denna känslan prostituerar sig.
Los Lovos:
Personligen så tror jag att det är annorlunda för män eftersom att det är mer "manligt" att sätta på än att bli påsatt.
Men innerst inne så är det nog ganska lika, fast vi män har svårare att komma åt dom känslorna.
Vi män går och slår någon på käften i stället.
ANGEL: kram till dig!
DONNE: du lever och kan berätta för andra! kram!
:krammar:
Ps.: nu ska jag iväg på nya äventyr....*vinkar*
Tack m0zQit0z och Donne äntligen litte vettiga inlägg till diskussionen.
... gäsp!!!
Los Lovos:
Jag kan ju bara svara för mig själv i den frågan.
Men eftersom att även sexmissbruk ofta kommer på köpet med andra drogmissbruk (när det blir ett missbruk så räknas även sex som en drog) så tyckte ju jag att det skulle vara det perfekta jobbet.
Jag har haft sex med kvinnor som jag ej har känt attraktion till
och mått väldigt dåligt av det. Det har absolut inte varit nå fel på dom säkert fina mäniskor det med, men smaken är ju olika från person till person.
Så därför tror jag inte att det skulle vara anorlunda om det vore ett yrke.
Det skulle ändå vara samma personer som sålde sin kropp och av samma anledning som tidigare.
Och jag tror inte att det har med kulturen att göra för det finns knappast mäniskor som är mer friare när det gäller det sexuella än svenskar.
Kärlek är något fint, var rädd om den!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem