Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Partiska medier?

Partiska medier?

Läste just artikeln nedan...vet inte om jag håller med direkt..TV är oftast opartisk-men tidningarna tycker jag oftast vinklar allt beroende på vilken styrelse de har(höger/vänster)jag tycker det är svårt att hitta en helt opartisk tidning nu...men det är klart-man har ju själv en åsikt coh då är man ju genast partisk själv.. eller?


http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,670329,00.html
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3

Jag tycker en bra devis kring huruvida man ska ge sig in i ett ämne för att diskutera eller inte är:

Känner jag till något här som kan berika diskussionen ?

- Kanske har jag ett jobb eller en utbildning som medger fördjupad kunskap som kan vara värd att lyfta fram av mig som skribent / talare ?
- Är jag läsare/ lyssnare kanske jag kan ha respekt för dem som har fackkunskaper i ämnet utan att tjafsa emot per automatik (..).

I annat fall kan det vara bra att inse sina begränsningar - och vänta tills man har nog med kunskap på fötterna för att yttra sig i sakfrågan.
Kanske avstå från att debattera även om man har svårt att låta bli. Detta är i af. en nyttig övning som jag försöker träna på och som flera borde prova härinne ( detta som en parentes i debatten )och ett säkert tecken på mognad för övrigt,

..tycker Angel
Nej Angel du skall debattera så det står härliga till. För även om du bara är lite insatt så berikar debatten alla deltagarna. Det är i alla fall min filosofi och jag väntar mig naturligtvis ett retoriskt svar från dig!
Jag tycker debatter är som poker eller om du så vill boxningsmatcher. Det gäller att vinna på ett övertygande sätt. Dåliga kort men skickligt spel kan leda till seger. En lucky punch likaså.
Kolla alla debatter som går på TV så ser du vilket uppbåd med proffstyckare som skall avgöra vem av debattörerna vem som gick segrande ur striden.
Alltså, att debattera är att tävla med hållbara och trovärdiga argument varvat med lite pajkastning om det tillåts. Allt för att vinna flest sympatier.
Personligen tycker jag du är en bra debattör, fast med en stänk av besswisserattetyd.
Godnatt alla Internetstartare!

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem