Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ni tjejer

Ni tjejer

Hur ligger det till ni som borde veta?
För ett tag sedan så klargjorde några kvinnliga läkare att mödomshinnan var en myt. Detta tyckte jag var mycket bra. Det skulle ju framförallt ge muslimska kvinnor en helt ny frihet, men debatten bara dog ut. Inte ens andra kvinnor verkar, konstigt nog, vilja nämna saken. Det hela verkar konstigt. Hur är det har/hade ni en hinna? Nu snackar vi alltså en hinna, tätslutande. Hur ligger det till?
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Nane: Nja västvärlden kan väl i alla fall försöka sprida kunskap? Och om det inte går att sprida nya rön till arabländer med gammalt bytänkande så har vi ju invandrartjejer som säkert skulle bli glada om det blev lite mer debatt om det där med mödomshinnan här i deras nya land. Sedan kan man ju hoppas att det blir lite ringar på vattnet. det måste väl nästan vara så att hemvändande invandrare börjar upponera sig. Då skulle det väl kännas som om det kom från dem själva?

Jag nämnde glädjestrålande detta på en annan sida, för jag tycker verkligen att detta är en fantastisk sak som skulle befria många tjejer från mäns hederstänkande.
Då dök det genast upp en Kvinnlig läkare och påstod att det visst fanns en mödomshinna! hon sade sig veta att vissa, långt ifrån alla, men vissa hade ett litet veck. Så det så!

Jag fattar inte. Detta lilla vecket skulle alltså lyftas fram och hindra ett genombrott i hederskulturen. Fan jag blir så förbannad. Är mödomshinnan viktig för er, gör den er spciella eller vad handlar det om? Ta ert ansvar och skrik ut sanningen! gör plackat till nästa 1:a Maj, eller vad som hellst, men var för guds skull inte tysta!
Putte Gunn:
Tycker att du har rätt sunda åsikter i mångt och mycket, men varför är du så anti till prostitution? Tänk så många människor det finns som inte har en chans att träffa en tjej/kille p.g.a. olika omständigheter. Kan vara ett defekt yttre, eller t.o.m. handikappade, för att inte glömma alla de människor som ”bara” vill ha sex. Kan inte dom få betala för en sådan tjänst? Tror inte att på en lagstiftning för att få bort prostitutionen. Den har bara bytt plats… fast det fattar inte Margareta Winberg. Hon tror att den är borta för gott Hjälp mig mot dessa politiker!
Tyvärr Zacko, men vi får inte namnge folk även om jag håller med dig.
Jag är inte emot prostitution och jag tror heller inte att sex och kärlek följs åt som hand i handske. Om så skulle vara fallet då skulle det inte finnas någon prostitution. Tror faktiskt inte köpare och säljare hyser kärlek till varandra. Nej, det jag är emot är hur lagen är utformad. Förmodligen sprungen ur den formidabla och genomgripande forskningen, genusperspektiv. Min gissning!
I Danmark visade man hur hemhjälpen hjälpte förlamade killar att få sina sexuella behov tillfredsställda. Det skulle inte vara tänkbart i Sverige.
Dock Zacko hav förtröstan! Det var inte länge sedan kvinnorna måste bita i täcket när de fick orgasm och med dagens jämställdhet så kommer nog kvinnorna också att vilja köpa sex. Dom har ju redan smygstartat genom att plocka upp yngre killar. Och därfifrån till köp är steget inte långt. Förut var det ju bara snuskgubbar som tog sig an yngre tjejer. Nu, ja just det tantslem!
Annons
Okej, då förstår jag. Jag trodde du var helt emot prostitution… och jag håller med dig om den knasiga lagstiftningen. Det enda jag tycker är tragiskt, när det gäller prostitution, är de människor, huvudsakligen kvinnor, som dras dit på jakt efter drogpengar, eller på annat sätt tvingas dit. Det är ju inte en situation jag vill ha. Men det finns faktiskt personer som gillar sitt ”jobb”, och jag är helt övertygad om att dessa människor skulle hålla nere våldtäktssiffrorna rejält… bl.a.!
Batting: det sprids kunskap hela tiden-dessutom handlar det faktiskt inte bara om länder som har en muslimsk tro-vi har många katolska länder i Europa som aldrig skulle tänka tanken att godkänna en sån sak....för många tjejer är det också en garanti för att de ska få chansen till ett bra giftermål.
Tror du verkligen att det skulle ändra något om en tjrj som bor här skulle komma till sitt gamla land och tala om vad de ska göra? Det tror inte jag...

Ja det var ju det jag sa...vissa har det andra inte...

Jag känner inte många kvinnor som anser att mödomshinnan är viktig-men det verkar som om männen tycker det..både här och utomlands. För anledningen till att det är så viktigt i andra länder och faktiskt för inte så länge sen var det här också är ju -männen...så varför inte sprida ditt budskap bland männen där det behövs?
Tänkte inte på trådens ämne faktiskt är "Mödomhinnan"... och så börjar jag diskutera prostitution med Putte Gunn!
Ber om ursäkt till nane och Batting
Jag håller med dig till fullo! Vi gör våra val här i livet en del bra en del dåliga, men oftast vi vet vart det barkar om vi väljer fel. Om man dras till prostitution och orsaken är droger så kan jag bara konstatera att dom gjord ett felval i ett tidigare skede av livet. Tragiskt javisst, men vi människor är tragiska i många stycken till vår natur.
Tänk på alla politiker, domare och andra högre tjänstemän som tagit vägen via porrklubbar och luder trots att dom var medvetna om riskerna att bli upptäckta och allt vad det skulle innebära.
Det är bara att konstatera att vi gör felval i vissa situationer och att vi mot vår vilja ger oss in i situationer vi normalt bara drömmer om.
Jag tror att svaret ligger i människans jakt på euforiska tillstånd! Det kan gälla allt från sex till droger, spel och våld. Huvudsaken vi ger livet en kick, kosta vad det kosta vill.
Javissta ja, glömde bort modomen i hastigheten, men någonstans hänger väl den samman med prostitution även om det är långsökt.
En kvinna med mödomshinnan kvar är med all sannolikhet inte prostituerad . Ha, jag lyckades knyta ihop det!
Putte: det skiter sig direkt du....man kan faktiskt göra andra saker som prostituerad

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem